Березанська громада
Миколаївська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо ліквідації Дмитрівської гімназії Березанської селищної ради (Дмитрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Березанської селищної ради)

Дата: 14.12.2022 09:49
Кількість переглядів: 178

Інформаційне повідомлення

про проведення громадського обговорення щодо ліквідації

Дмитрівської гімназії Березанської селищної ради

(Дмитрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Березанської селищної ради)

Найменування організатора громадського обговорення – Березанська селищна рада

Мета: Врахування думки жителів Березанської ТГ щодо ліквідації Дмитрівської гімназії Березанської селищної ради (Дмитрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Березанської селищної ради).

 

Період реформ, розпочатий Міністерством освіти і науки, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у віддалених селах. У Дмитрівській  гімназії Березанської селищної ради навчаються 59 учнів. З них за інституційною формою здобуття освіти навчаються - 55учнів та індивідуальною формою – 4 учні. Наповнюваність класів  від одного до п’яти учнів, а саме чотири учні в одному класі (4 клас). Працює 11 педагогічних працівників, з них 3 пенсійного віку.

Мова йде про оптимізацію мережі навчальних закладів, мета якої не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання - тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не можна надати якісної освіти у школі, де навчаються кілька дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на утримання кількох неповних шкіл. Перед місцевою владою постає питання, утримувати ці школи (за опалення, електроенергію та зарплати технічного персоналу громада платить із власного бюджету), чи перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання завдяки вивільненим коштам.

Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у малозаповненому класі сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду і роботу технічного персоналу. Чим менше учнів, тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них. Різниця між річною вартістю навчання дитини у Дмитрівській гімназії та, наприклад, у Березанському ліцеї складає 29000 тис. грн (56000 тис. грн – у Дмитрівській гімназії та 27000 тис. грн - у Березанському ліцеї).

Питання не лише у коштах, але й якості освіти, яку отримують учні таких шкіл. Напівпорожні школи у селах суттєво програють: у них зазвичай немає новітнього обладнання, бракує професійних вмотивованих учителів, одна людина викладає одразу декілька предметів. 

Сучасний світ наукового та технічного прогресу дедалі наполегливіше вимагає кваліфікованих спеціалістів із достатніми знаннями у своїй галузі та творчим потенціалом. Така модель професійного спеціаліста формується, перш за все, у школі, що дає реальні знання, котрі допоможуть їм реалізувати себе в майбутньому навчанні, професії та житті. Чи може випускник малокомплектної школи конкурувати з випускником звичайної загальноосвітньої з нормальною наповнюваністю класів? На жаль, ні. Сьогодні діти, розуміючи цінність якості навчання, вибирають заклади з кращими умовами. Навчання у великих шкільних колективах сприяє здоровій конкуренції між школярами, їх прогресивному, гармонійному розвитку. Перебуваючи у товаристві декількох однокласників, діти мають гірші можливості порівнювати себе з іншими та розвиватися, ніж їхні ровесники, які навчаються у великій школі.  Водночас, у малокомплектних школах немає змагальності, суперництва, немає колективу, де школярі тягнуться до кращого, до сильнішого. Діти вчаться в замкнутому колі. І практика показує, що успішність учнів малокомплектних шкіл залишає бажати кращого, вони рідко здобувають призові місця на предметних олімпіадах та конкурсах.

Відповідно до вимог Закону України «Про освіту» для учнів та педагогічних працівників Дмитрівської гімназії Березанської селищної ради буде  організовано  регулярне безкоштовне підвезення до Малахівської філії Березанського ліцею Березанської селищної ради, де в подальшому діти здобуватимуть повну загальну середню освіту у Березанському ліцеї Березанської селищної ради.

Таким чином, саме забезпечення якості освітніх послуг стане одним з головних критеріїв, за якими українське суспільство буде оцінювати успішність освітніх реформ в країні.

Примітка: протягом терміну, що надавався для завершення громадського обговорення, а саме:  з 14.12.2021 по 13.12.2022, пропозиції та зауваження до відділу освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради стосовно ліквідації Дмитрівської гімназії Березанської селищної ради не надходили.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь