Загальна інформація
Березанський інклюзивно-ресурсний центр було створено у вересні 2018 року згідно з Рішенням чергової XII сесії VII скликання Березанської селищної ради від 19.09.2018 " Про створення комунальної установи "Березанський інклюзивно-ресурсний центр" Березанської селищної ради Миколаївської області".
Адреса:
Завдання Інклюзивно-ресурсного центру:
- проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання;
- надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
- надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої та професійної освіти з питань організації інклюзивного навчання;
- надання консультативно-психологічної допомоги батькам.
Напрямки роботи Інклюзивно-ресурсного центру
Діти з особливими освітніми потребами:
- Діти з мовленнєвими порушеннями.
- Діти із затримкою психічного розвитку.
- Діти з порушеннями інтелектуального розвитку
- Діти із порушеннями зору.
- Діти із порушеннями слуху.
- Діти із порушеннями опорно-рухового апарату.
- Діти із гіперактивністю та дефіцитом уваги.
- Діти з порушенням аутистичного спектру
Пам’ятка для батьків про інклюзію: на що мають право та як подати документи на комплексну оцінку дитини з особливими освітніми потребами
З метою визначення потенційних можливостей та особливих освітніх потреб дитини, відповідно до п. 12 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545, Центр проводить комплексну оцінку розвитку дитини не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків або законних представників дитини, а також при наявності письмової згоди батьків на обробку персональних даних.
Заяву можна подати не виходячи з дому на порталі https://ircenter.gov.ua/.
Відповідно до п. 25 Положення висновок та результати комплексної оцінки оформлюються та зберігаються в електронному вигляді на порталі «Україна. Інклюзія. Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів», до якого мають доступ лише фахівці інклюзивно-ресурсних центрів. Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних». На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 року № 586 «Деякі питання захисту дітей в умовах боротьби з наслідками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та з метою удосконалення механізмів взаємодії органів державної влади, закладів освіти, охорони здоров’я та соціального захисту населення під час забезпечення прав дітей на освіту і створення електронного реєстру дітей з особливими освітніми потребами визначено відповідальну особу для роботи в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти» та системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів – Заїкіну Т.Ф., яка в подальшому проходитиме навчання.
Послуги центру
Станом на 01.11.2020 Березанський Інклюзивно - ресурсний центр (ІРЦ) має 6 кабінетів: вчителя-логопеда та вчителя-дефектолога; практичного психолога-сенсорна кімната; два кабінети вчителя-реабілітолога; кабінет практичного психолога-соціально-побутові навички; приймальня. В цих кабінетах фахівцями проводяться комплексні психолого-педагогічні оцінки, надаються корекційно-розвиткові заняття дітям з особливими освітніми потребами (ООП), проводиться просвітницька робота для асистентів вчителів, надаються консультації батькам дітей з ООП.
Станом на 01.11.2020 проведено 102 комплексні оцінки дітям з Березанської ОТГ та сільських рад, які не увійшли до складу ОТГ. Завдяки цьому в 2020-2021 навчальному році 7 дітей Березанської ОТГ з особливими освітніми потребами здобувають освіту в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) та 7 дітей в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти (ЗДО). Троє батьків відмовились від інклюзивного навчання.
На даний час фахівці інклюзивно-ресурсного центру надають корекційно-розвиткові послуги 26 дітям з особливими освітніми потребами.
Кабінет вчителя-логопеда та вчителя-дефектолога
Кабінет практичного психолога-сенсорна кімната
Для ефективної роботи та надання якісних психолого-педагогічних послуг в інклюзивних центрах, у 2020 році Комунальний заклад «Центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення освітніх закладів» Миколаївської обласної ради спільно з Департаментом Освіти і Науки Миколаївської обласної державної адміністрації надали сертифіковане обладнання для Березанського інклюзивно-ресурсного центру на суму 442 500,00 та масажну доріжку, маркерну магнітну дошку, коркову дошку на суму 6089,00.
Завдяки цьому створено 2 нових кабінети:
Кабінет вчителя-реабілітолога,
в якому 2 нові шведські стінки, сухий басейн для діток молодшого віку, розвиваючі та ігрові набори, батут.
Кабінет практичного психолога соціально-побутових навичок
(тут можуть проводити корекційно-розвиткові заняття практичні психологи та вчитель-дефектолог), який містить справжню мікрохвильову піч, справжній чайник, справжню праску з прасувальною дошкою, електричну плиту, посуд; робочі інструменти (молоток, цвяхи, викрутку), а також ігрові набори побутової техніки, манекени їжі, овочів, фруктів, іграшковий посуд.
Обладнання: система тестування(посібник); набір для тестування І рівня когнітивної/ академічної сфери розвитку; набір для тестування ІІрівня когнітивної/ академічної сфери розвитку; набір для тестування ІІІ рівня когнітивної/ академічної сфери розвитку; набір для тестування ІV рівня когнітивної/ академічної сфери розвитку; набір для тестування фізичної сфери розвитку; набір для тестування побутової сфери розвитку; набір для тестування соціальної сфери розвитку; набір для тестування логопедичної сфери розвитку; набір для тестування сенсорної сфери розвитку; набір мотиваційних предметів; набір «Допомога вчителю.Візуальні стратегії навчання»; набір «Альтернативна комунікація»; набір «Мега категорії»; набір книжок; набір «Додаткові категорії»; набір «Розвиток мовлення.Прийменники»; набір «Розвиток мовлення.Прийменники.Прислівники»; набір «Колір.Форма»; набір «Емоції»;набір «Професії»; набір «Зорове сприйняття.Початковий рівень»; набір «Зорове сприйняття.Середнійрівень»; набір «Функції,характеристики,категорії»; набір «Розвиток мовлення. Лінгвістична структура»; набір для сюжетної гри; набір для рольової гри; набір настільних ігор; набір для сенсорної гри; набір «Підготовка до читання»; набір «Читання.Початковий рівень»; набір «Моторне наслідування»; набір «Математика.Початковий рівень»; набір «Математика.Середнійрівень»; набір «Розвиток проприоцептивної системи»; набір «Розвиток дрібної моторики»; набір «Продуктивна діяльність»; набір «Покриття для підлоги»; набір «Логопедичний»; набір «Побутові навички»; набір «Координація та баланс»; набір «Спритність»; набір «Ігровий»; Персональний комп’ютер (ноутбук) вчителя; Електронні ігрові освітні ресурси; Мультимедійний проектор; Інтерактивна дошка.
Приймальня:
У зв’язку з карантином, завдяки селищному голові та депутатам з місцевого бюджету були закуплені індивідуальні засоби захисту:
- маски
- халати
- бахили
- шапки
- перчатки (ведеться журнал утилізації).
- Безконтактний термометр для щоденного скринінгу, який ведеться у відповідному журналі.
- Дезінфікуючі засоби для хімічної стерилізації обладнання, дезінфекції приміщення.
- Антисептики (ведеться графік дезінфекції та провітрювання приміщень).
СТАТУТ ІРЦ
https://rada.info/upload/users_files/04376624/1e83334601b8374895454615378735bd.doc
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ
https://rada.info/upload/users_files/04376624/73dd1534d988617c7d3264dbfe1016a4.doc