Березанська громада
Миколаївська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Як школа може піклуватися про ментальне здоров’я дитини

Дата: 09.08.2023 09:25
Кількість переглядів: 107

Школа – це місце, де поза домом діти проводять багато часу. Та й із вчителями спілкуються іноді частіше, ніж із батьками. А ще, втомлених після роботи маму з татом насамперед турбує, чи їхня дитина сита й одягнена. Усе інше відходить на другий план і тривожні моменти, пов'язані з ментальним здоров'ям, батьки можуть пропустити. Тож, буває так, що вчитель найпершим може помітити зміни в поведінці учня.

Фото без опису Фото без опису

Що може зробити школа?

Стати місцем, де про психічне здоров’я не бояться говорити. Вчать дітей дбати не тільки про своє тіло та довкілля, а і про добробут та психіку. Ментальне здоров'я має зайняти окрему позицію в системі шкільних цінностей.

🔹Організувати простори, сприятливі для фізичного здоров’я. Де діти можуть побігати, пострибати, пограти в активні ігри. Або навпаки — полежати та відпочити, якщо втомилися.

🔹Створити психологічні простори. Кожній дорослій людині час від часу необхідне розвантаження, можливість усамітнитися. А діти ще й сильніше відчувають тиск оточення. Тому кімната, де ніхто не потурбує, допоможе заспокоїтися та зосередитися.

🔹Навчити просити про допомогу. Цього насправді й багато дорослих не вміють робити. Зізнатися: я не окей, підтримайте мене, обійміть, скажіть кілька добрих слів чи дозвольте поділитися тим, що мене непокоїть. Так посилюється психологічна відновлюваність. Люди не стають стійкішими до стресових подій, але швидше повертаються в ресурсний стан.

🔹Підтримати дітей, які вже відчувають труднощі з ментальним здоров’ям. Бо люди з розладами більше страждають від чужих недобрих вчинків, ніж самі несуть загрозу. Депресія, тривога, розлад адаптації не призводять до агресивної поведінки.

🔹Скерувати за фаховою підтримкою. А також впевнитися, що людина дійшла туди, куди її направили, та отримала допомогу.

🔹Запровадити програми для попередження психічних розладів – антибулінгові, з конфлікт-менеджменту. Вони працюють набагато ширше, ніж може здаватися.

«Наприклад, скільки не пояснювати підліткам шкідливість алкоголю – ефективність буде невисокою. Але як тільки ми інсталюємо програми з вирішення конфліктів – учні в цих школах самі відмовляються від алкоголю. Чому? Тому що ми вживаємо психоактивні речовини тоді, коли важко. Якщо ми вміємо нормально спілкуватися та вирішувати конфлікти, то й потреба в спиртному зникає. І впровадження таких програм під силу кожній школі», – зазначила в прямому ефірі на сторінці ГО «Безбар'єрність» та Координаційний центр КМУ / Mental Health UA докторка психологічних наук, голова Національного комітету EuroPsy, психотерапевтка Вікторія Горбунова.

За її словами, додаткові програми насправді не збільшать кількість роботи для шкіл, а зменшать. Дітям і вчителям стане легше взаємодіяти, спілкуватися, психічний стан покращиться у всіх. Знизиться кількість конфліктів і підвищиться академічна успішність. Бо всі ці речі тісно пов’язані з рівнем стресу та станом ментального здоров’я.

Цикл ефірів із фахівцями на Facebook-сторінці ГО «Безбар’єрність» та Координаційного центру з психічного здоровʼя при КМУ відбувається в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» за ініціативою Олена Зеленська.

Більше про підтримку себе та людей поруч — на https://bf.in.ua/turbota.

#тияк #mentalhealth #психічнездоровя

#bezbariernist


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь