Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо ліквідації Прогресівського закладу загальної середньої освіти Березанської селищної ради та Прогресівського закладу дошкільної освіти Березанської селищної ради
- Найменування організатора громадського обговорення – Березанська селищна рада
- Мета: Врахування думки жителів Березанської селищної ради щодо ліквідації Прогресівського закладу загальної середньої освіти Березанської селищної ради та Прогресівського закладу дошкільної освіти Березанської селищної ради
Період реформ, розпочатий Міністерством освіти і науки, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у віддалених селах. У Прогресівському ЗЗСО І-ІІ ступенів навчаються за індивідуальною формою навчання 24 здобувача освіти, де наповнюваність класів від одного до чотирьох учнів. Працює 8 педагогічних працівників, з них 2 пенсійного віку.
Мова йде про оптимізацію мережі навчальних закладів, мета якої не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання — тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не можна надати якісної освіти у школі, де навчаються кілька дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на утримання кількох неповних шкіл. Перед місцевою владою постає питання, утримувати ці школи (за опалення, електроенергію та зарплати технічного персоналу громада платить із власного бюджету), чи перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання завдяки вивільненим коштам.
Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у малозаповненому класі сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду і роботу технічного персоналу. Чим менше учнів — тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них. Різниця між річною вартістю навчання дитини у Прогресівському ЗЗСО та ,наприклад,у Березанському ЗЗСО складає 42000 грн ( 67000-у Прогресівському та 25000-у Березанському)
Питання не лише у коштах, але й якості освіти, яку отримують учні таких шкіл. Напівпорожні школи у селах суттєво програють: у них зазвичай немає новітнього обладнання, бракує професійних вмотивованих учителів, одна людина викладає одразу декілька предметів. У Прогресівському ЗЗСО 5 предметів викладаються не за фахом.
Показник наповнюваності Прогресівського ДНЗ «Джерельце» є незмінно низьким. Протягом трьох років кількість дітей, які відвідували заклад дошкільної освіти лише зменшувалася (2018рік -8 дітей,2019рік- 6 дітей, 2020рік-4 дитини) , що свідчить про низький соціальний попит громади села на освітні послуги .
З метою забезпечення реалізації гарантій права на здобуття кожною дитиною якісної дошкільної освіти, Березанською селищною радою проводиться комплекс заходів щодо ліквідації короткотривалого Прогресівського ДНЗ «Джерельце», організації процесу підвезення дітей до Ташинського ДНЗ «Сонечко» зі зміною його режиму роботи (переведення з 4-х годинного на 8-годинний) та організацією харчування .
Сучасний світ наукового та технічного прогресу дедалі наполегливіше вимагає кваліфікованих спеціалістів із достатніми знаннями у своїй галузі та творчим потенціалом. Така модель професійного спеціаліста формується, перш за все, у школі, що дає реальні знання, котрі допоможуть їм реалізувати себе в майбутньому навчанні, професії та житті. Чи може випускник малокомплектної школи конкурувати з випускником звичайної загальноосвітньої з нормальною наповнюваністю класів? На жаль, ні. Сьогодні діти, розуміючи цінність якості навчання, вибирають заклади з кращими умовами. Навчання у великих шкільних колективах сприяє здоровій конкуренції між школярами, їх прогресивному, гармонійному розвитку. Перебуваючи у товаристві декількох однокласників, діти мають гірші можливості порівнювати себе з іншими та розвиватися, ніж їхні ровесники, які навчаються у великій школі. Водночас, у малокомплектних школах немає змагальності, суперництва, немає колективу, де школярі тягнуться до кращого, до сильнішого. Діти вчаться в замкнутому колі. І практика показує, що успішність учнів малокомплектних шкіл залишає бажати кращого, вони рідко здобувають призові місця на предметних олімпіадах та конкурсах.
Відповідно до вимог Закону України «Про освіту» для учнів та педагогічних працівників Прогресівського ЗЗСО буде організовано регулярне безкоштовне підвезення до Ташинського ЗЗСО та в зворотному напрямку, так як даний заклад знаходиться найближче.
Таким чином, саме забезпечення якості освітніх послуг стане одним з головних критеріїв, за якими українське суспільство буде оцінювати успішність освітніх реформ в країні.
- Субєкт, що вніс пропозицію щодо ліквідації Прогресівського закладу загальної середньої освіти Березанської селищної ради та Прогресівського закладу дошкільної освіти Березанської селищної ради-відділ освіти,культури,молоді та спорту Березанської селищної ради.
- Строк,місце,час проведення громадських слухань, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників- громадські слухання відбудуться в приміщенні Прогресівського ЗЗСО І-ІІ ст 6 травня 2021 року 0 14.00 год.
- Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень)- смт Березанка, вул Центральна,68. Тел 051-53-2-11-76, ел. адреса osvita.berezanka.otg@ukr.net
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 15 днів з дати опублікування повідомлення про його проведення.
7. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Смоляк Анастасія Володимирівна, начальник – відділу освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради.
8. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення – узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором протягом 15 днів після закінчення строку подання пропозицій. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Березанської селищної ради.