Комісарівський ліцей Березанської селищної ради
Одним з основних завдань Комісарівського ліцею є піклування про здоров’я і розвиток підростаючого покоління. Тільки фізично і морально здорова особистість може стати повноцінним членом суспільства, готовим до творчості і розвитку. В навчальному закладі створено всі умови для підтримки та зміцнення здоров’я дітей та надано їм можливість займатися фізичною культурою і спортом. Упродовж багатьох років у Комісарівському ліцеї багато уваги приділяється охороні життя і здоров’ю дітей, створюються необхідні умови для виховання учнів, їхньої участі в оздоровчо-освітніх заходах в позаурочний час; забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних норм і техніки безпеки. Діяльність педагогічного колективу спрямовується на запобігання вживанню учнями алкоголю та наркотиків, іншим шкідливим звичкам, контролюється організація харчування і медичного обслуговування учнів, превентивні заходи проти прояву насильства.
Комісарівський ліцей - це заклад сприяння здоров'ю!
Головна мета нашого закладу сприяння здоров’ю полягає у:
- створенні умов для самореалізації особистості, орієнтованої на ідеал здоров’я;
- вихованні свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших, як найвищої соціальної цінності.
Адреса:
Електронна пошта: komschool@ukr.net
Сторінка у Фейсбуці : https://www.facebook.com/groups/378489232787786
Рік заснування: 1989
Мова навчання: українська.
Кількість класів: 10 (1-4 кл. - 4, 5-9 кл. - 5, 11 кл. - 1)
В закладі працює 13 педагогічних працівників:
З них за освітньо-кваліфікаційним рівнем:
Спеціалістів (мають повну вищу освіту) – 10
Бакалавр – 1
Молодший спеціаліст – 2
За кваліфікаційними категоріями :
«Спеціаліст вищої категорії» - 1
«Сеціаліст І категорії» – 8
«Спеціаліст» -2
ХІ тарифний розряд -1
Х тарифний розряд – 1
Кількість учнів: 57. У 1-4 класах - 22 учнів, у 5-9 класах - 28, у 10-11 - 7, випускників - 1.
Директор закладу – Гузенко Вікторія Іванівна.
ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У ЗАКЛАДІ ПРАЦЮЮТЬ:
фізкультурно – спортивний гурток – «Баскетбол»
військово-патріотичний гурток «Джура»
Самооцінювання освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів за 2021-2022 навчальний рік
На підставі Закону України "Про повну загальну середню освіту",Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Державного стандарту початкової загальної середньої освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, наказу МОН України “Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти ” від 08.10.2019 №1272, Наказ МОН України “Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти” від 08.10.2019 №1273, наказу МОН України “Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня” від 20.04.2018 №405, наказу МОН від 30.11.2020 №1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти", Абетки для директора, наказу МОН від 09.01.2019 № 17 "Про затвердження порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти" в закладі проведено комплексне самооцінювання. Під час самоаналізу були використані такі методи збору інформації як опитування учасників освітнього процесу (анкетування, спостереження за освітнім середовищем та проведенням навчальних занять, вивчення документації закладу освіти; моніторинг і аналіз даних і показників).
Освітнє середовище
Під час спостереження за освітнім середовищем з'ясовано, що в цілому у закладі створено безпечні умови навчання та праці, переважна більшість учнів задоволені освітнім середовищем, більше половини учнів стверджують, що вони в закладі почувають себе здебільшого у безпеці.
В закладі в основному створено безпечні умови навчання та праці. Приміщення та територія закладу недоступні для сторонніх осіб (допускаються лише учасники освітнього процесу), несанкціонованого заїзду автотранспорту немає. Внутрішній двір оснащений засобами відеоспостереження. Приміщення чисті, охайні та недоступні для сторонніх осіб, більшість батьків здобувачів освіти задоволені облаштуванням території, чистотою навчальних кабінетів, туалетних кімнат; у приміщені закладу дотримується температурний режим.
У закладі організований індивідуальний питний режим.
Наявні необхідні для реалізації освітньої програми навчальні приміщення;
в приміщеннях підвищеного ризику (кабінет фізики, інформатики тощо) оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять.
Для реалізації освітнього процесу наявне достатнє навчально-методичне та технічне забезпечення.
У класах кількість учнів не перевищує гранично допустиму наповнюваність. З учнями та працівниками закладу відповідальні особи проводять інструктажі щодо алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації.
Педагоги ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, насильства та запобігання йому; педагогічні працівники, адміністрація закладу здійснюють заходи щодо запобігання порушення правил поведінки. Наявна інформація про правила поведінки здобувачів освіти: для 1-4 класів правила поведінки розміщені на рівні зорового доступу дітей у класних приміщеннях. У закладі проводиться систематична робота щодо адаптації учнів до освітнього процесу, питання адаптації розглядалися на засіданнях педагогічної ради (переважна більшість батьків вважають, що у дітей ніколи не виникали проблеми з адаптацією).
Аналіз відповідей батьків здобувачів освіти дає підстави стверджувати, що діти охоче йдуть до закладу. У переважній більшості школярі засвідчують, що вчителі, класні керівники регулярно інформують про правила охорони праці, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час надзвичайних ситуацій.
Достатній рівень має показник відчуття безпеки у навчальному закладі. Так, близько 95% опитаних учнів зазначили, що в достатній кількості отримують інформацію від класних керівників про булінг, кібербулінг. Учні також зазначають, що в їхньому шкільному житті були випадки конфліктних ситуацій, але їх було усунено з допомогою вчителів. Більшість випадків мали характер непорозумінь та прагнення до лідерства. В переважній більшості учні прагнуть самі вирішити непорозуміння, але перевагу надають зверненням до класного керівника. Учні ознайомлені з правилами поведінки, які діють у закладі, та в переважній більшості їх дотримуються. В свою чергу права школярів у закладі дотримуються на достатньому рівні. Аналіз опитування показав, що більшість учнів відчувають підтримку, повагу, отримують допомогу від вчителів.
Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища закладу:
-
постійному забезпеченні санітарних кімнат засобами гігієни (туалетного паперу, паперових рушників, мила, дезінфекторів);
-
обладнанні санітарних кімнат кабінками, дверима;
-
проведенні ремонтних робіт у спортивному залі, евакуаційних виходах, коридорах, навчальних кабінетах;
-
переобладнання та модернізація харчоблоку та їдальні, урізноманітнення асортименту страв примірного чотиритижневого меню та покращення якості готової продукції;
-
поповнення матеріально-технічної та дидактичної бази тощо;
-
створення та облаштування ігрового майданчика для учнів початкових класів.
Рівні оцінювання за вимогами:
1.1.Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці - вимагає покращення;
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації - достатній;
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору - достатній.
Система оцінювання здобувачів освіти
Як демонструють результати анкетування, більшість педагогічних працівників діють на засадах педагогіки партнерства, співпрацюють з батьками учнів з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок. Одне з головних завдань закладу - забезпечення обов'язковості повної загальної середньої освіти, охоплення навчанням дітей шкільного віку, працевлаштування та навчання випускників 9-11-х класів. Станом на 17.06.2022 року всі 5 випускників 9-го класу 2021-2022н.р. будуть продовжувати навчання у 10 класі Комісарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Станом на 09.08.2022р. 4 із 6 випускників 11 класу здали успішно НМТ та подали заяви до ВНЗ, двоє відмовились від здачі НМТ.
Станом на 01.06.2022 н.р. у закладі навчається 56 учнів. 5 учнів 9 класу отримали Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, 6 учнів 11 класу отримали Свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти.
Вся основна діяльність педколективу закладу в 2021-2022н.р. була спрямована на отримання учнями якісної освіти в умовах дистанційного навчання та очного навчання.
У зв'язку з епідемією коронавірусу та введенням режиму воєнного стану в Україні в закладі впроваджувалось дистанційне навчання, яке регламентувалося наказом МОН України від 25 квітня 2013 року № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання». Відповідно до Листа МОН від 16 березня 2020 року №1/9-160 «Щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти під час карантину», освітній процес організовувався з використанням технологій дистанційного навчання. Активізувалося впровадження в роботу інформаційних технологій для забезпечення всіх учнів доступом до навчальних матеріалів та завдань, що використовувалися для обміну інформацією в умовах дистанційного навчання, а саме через Інтернет - відеоконференції на платформі Zoom; Viber, електронну пошту, телефонний режим. На жаль, не всі учні закладу мають доступ до Інтернету, та не всі забезпечені сучасними гаджетами. Тому вчителі передавали аркуші із завданнями для таких учнів та здійснювали індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками.
Показником якості навчання у випускних класах є державна підсумкова атестація. Але, враховуючи особливі умови навчання, учні 4,9,11 класів звільнені від ДПА у 2021-2022н.р. згідно наказу МОН України № 232 від 28 лютого 2022 року «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти, у 2021/2022 навчальному році».
Відповідно до звітів класних керівників «Про підсумки навчальних досягнень учнів у 2021-2022 н.р.», рівнево оцінено учнів 3-4 класів (протокол педради № 1 від 27.08.2021 року), бально оцінено учнів 5-11 класів.
Порівняльна таблиця результатів навчальної діяльності здобувачів освіти Комісарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів протягом трьох років
рівень навчальних досягнень учнів 6 - 11 класів з географії Комісарівської ЗОШ І-ІІІст. за 2020 - 2021 н.р. |
|||
Рівень досягнень |
|||
Початковий % |
Середній % |
Достатній % |
Високий % |
3,0 |
18,2 |
57,6 |
21,2 |
Рівень навчальних досягнень учнів 6 - 11 класів з географії за 2019 - 2020 н.р. |
|||
Рівень досягнень |
|||
Початковий % |
Середній % |
Достатній % |
Високий % |
0,0 |
27,0 |
51,4 |
21,6 |
Підсумовуючи показники навчальної діяльності закладу, слід звернути увагу на те, що якість навчальних досягнень учнів порівняно з попереднім навчальним роком погіршилася. У 1 та 2 класах формувальне оцінювання. У 3-11 класах учнів з високим рівнем навчальних досягнень немає, достатній рівень навчальних досягнень учнів становить 50 % І семестр, 38% ІІ семестр. Якість знань погіршилася через впровадження дистанційного навчання, під час якого не всі учні мали доступ до Інтернет-платформ, на яких проводилось навчання. Найвищий показник відвідування учнями закладу в 11 класі (94%). Найнижчий показник відвідування закладу мають учні 2 та 5 класів (64% та 66 % відповідно). В основному пропуски були за станом здоров’я та по поважній причині за заявами батьків. Пропусків без поважних причин не було.
Результати анкетування показують, що опитані учні не в повній мірі володіють поняттям академічної доброчесності і не всі знають наслідки недотримання даних етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання. На середньому рівні учні отримують інформацію щодо важливості дотримання академічної доброчесності. Як зазначають учні, вчителі закладу постійно інформують їх про критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти, але в більшій мірі це відбувається на основі звернення до вчителя. У більшості випадків оцінювання навчальних досягнень вчителі здійснюють справедливо. На думку учнів, головною метою оцінювання є визначення рівня їх знань, умінь і навичок. Близько половини школярів зазначило, що успіх у навчанні залежить від їх особистої наполегливості та мотивації батьків, інша половина- від рівня викладання навчального предмету. На достатньому рівні учні оцінюють доступність та відкритість керівництва закладу до спілкування, з проханнями до керівництва закладу звертаються учні часто, і обов'язково отримують відповідь на своє звернення.
Рівні оцінювання за вимогами:
2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень- достатній;
2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти - потребує покращення;
2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування в здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання– потребує покращення.
Педагогічна діяльність педагогічних працівників
Директор закладу формує штат закладу, сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Постійний професійний розвиток та підтримка власної професійної траєкторії кожного педагогічного працівника – необхідна умова для якісної освітньої діяльності закладу. Керівництво, враховуючи потреби закладу та особливості освітньої програми, заохочує та підтримує методичну роботу педагогічних працівників, їхню участь у професійних конференціях, семінарах, курсах підвищення кваліфікації тощо.
На початок 2021-2022 навчального року до роботи стало 13 педагогічних працівників.
1 |
Вища категорія |
1 |
|
2 |
І категорія |
8 |
|
3 |
Спеціаліст |
2 |
|
4 |
ХІ т.р. |
1 |
|
5 |
Х т.р. |
1 |
|
Педагогічна діяльність педагогічних працівників базується на використанні сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність. Частина педпрацівників розробляють календарно- тематичні плани самостійно, більше половини - використовують зразки, що пропонуються у фахових виданнях. При складанні планів учителі спілкуються з колегами по методичному об'єднанню, спираються на власний досвід та рекомендації Міністерства освіти і науки України. Педагоги аналізують ефективність планування в кінці навчального року, враховують результати аналізу при подальшому плануванні роботи. Частиною вчителів при внесенні коректив до планування враховуються специфіка та рівень підготовки учнів конкретного класу, особливості організації освітнього процесу. Результати спостережень за навчальними заняттями свідчать, що більшість педагогів швидко аналізують хід уроку й за потреби вносять корективи відповідно до успішності досягнення поставлених цілей. Навчальні програми з усіх предметів в 2021-2022н.р. виконані. Більша частина вчителів використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. Значна увага приділяється формуванню в учнів таких ключових компетентностей: спілкування державною та іноземними мовами, інформаційно-комунікативна, громадянська, культурна, навчання впродовж життя. За потреби в закладі застосовується технологія дистанційного навчання. Більшість вчителів застосовують медіа ресурси «На урок», «Всеосвіта». Заняття проводяться в синхронному та асинхронному режимах. Педпрацівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учня, що здобуває освіту за індивідуальною формою. Учителі використовують зміст предмета, інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей: виховання патріотизму, громадянської свідомості та відповідальності, толерантності, поваги до державної мови, культурних цінностей, розвивають навички співпраці та культуру командної роботи. Інформаційно-комунікаційні технології та електронні освітні ресурси використовуються вчителями на різних етапах педагогічної діяльності - при підготовці та проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, для зворотного зв'язку, інформування учнів. Більшість вчителів використовують технічні можливості платформи Zoom, онлайн-тести на сайтах-тренажерах.
Серед форм комунікації з батьками педагоги надають перевагу індивідуальному спілкуванню та батьківським зборам, що проводилися як очно, так і з використанням платформи Zoom. Батьки зацікавлені в інформації, розміщеній на сторінці закладу у фейсбуці. Частина учнів відзначають, що перевантажені домашнім завданням. У закладі розроблено положення про академічну доброчесність. Зі змістом положення ознайомлені всі здобувачі освіти.
Рівні оцінювання за вимогами:
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти - достатній;
3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників -достатній;
3.3. Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти - достатній ;
3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності - достатній.
Управлінські процеси
Аналізуючи напрям «Управлінські процеси», зазначимо, що у закладі розробляється та буде розглянуто на педагогічній раді наприкінці серпня стратегію розвитку закладу освіти на 2022 – 2027 рр. До розроблення стратегії розвитку залучено адміністрацію, педагогічних працівників закладу, представників батьківської та учнівської громад шляхом створення робочих груп для визначення пріоритетних напрямів розвитку. Стратегія розвитку враховує специфіку та умови діяльності закладу, включає завдання щодо створення рівного доступу для здобуття якісної освіти, формування ключових компетентностей; створення сучасної матеріально-технічної бази закладу інклюзивного середовища та інші завдання.
На 2021-2022 н.р. річний план роботи закладу був створений відповідно до стратегії розвитку закладу з урахуванням освітньої програми. До розроблення річного плану залучалися педагогічні працівники закладу та батьки здобувачів освіти під час проведення анкетування. Структуру річного плану створено за розділами освітньої діяльності, які охоплюють напрями: освітнє середовище закладу освіти, система оцінювання здобувачів освіти, педагогічна діяльність педагогічних працівників та управлінські процеси закладу освіти. Додатком до річного плану є аналіз виконання річного плану минулого навчального року, у якому визначено виконані завдання та завдання, які потребують корекції.
Діяльність педагогічної ради закладу відображає та спрямовується на реалізацію річного плану (тематика засідань педагогічних рад, питання до розгляду, організаційні, методичні заходи). У закладі відбувається моніторинг якості освітньої діяльності. Розроблено, затверджено та оприлюднено положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, яка містить опис стратегій і процедур забезпечення якості освіти. Було проаналізовано опитування учнів та їх батьків .
Керівник закладу регулярно звертається до засновника із клопотаннями щодо поліпшення матеріально-технічної бази закладу. Наприкінці календарного року формується та надається заявка засновнику щодо здійснення капітальних та поточних ремонтних робіт. План розвитку матеріально- технічної бази закладу включено до стратегії розвитку закладу.
В закладі ведеться журнал звернень громадян та особистого прийому. Заклад маєофіційну сторінку у фейсбуці та оприлюднює інформацію на сайті засновника. Зміст інформації відповідає вимогам статті 30 Закону України «Про освіту».
У 2021-2022н.р. управлінська діяльність в умовах карантинних обмежень та в умовах введення режиму воєнного стану здійснювалася з використанням дистанційних технологій. Це стало певним викликом для адміністрації закладу, але і дало поштовх для пошуку та вдосконалення нових форм управлінської діяльності закладу. Педагогічні ради, наради при директорові, засідання методичної ради в закладі були проведені як в офлайн, так і онлайн форматі.
Штатний розпис закладу забезпечує виконання освітньої програми. Більшість предметів викладаються педагогічними працівниками, які мають відповідний фах.
З метою морального заохочення працівників закладу готуються подання на нагородження грамотами та подяками на рівні селищної ради. За погодженням з профспілковими комітетами, відповідно до укладеного колективного договору щорічно працівникам закладу надаються додаткові дні до відпустки за певні виконувані види роботи.
На початку календарного року у закладі педагогічною радою схвалюється план підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Вчителі обирають для себе різноманітні форми підвищення кваліфікації: тренінги, семінари, програми тощо. Підвищення кваліфікації здійснюється як шляхом очного так і дистанційного навчання на базі платформ EdEra, «Всеосвіта», «На урок» та ін. Переважна більшість педагогічних працівників вважає, що керівництво закладу сприяє їх професійному зростанню, регулярно звертаються із клопотаннями до педагогічної ради закладу про зарахування отриманих сертифікатів. Проте відсутні педагогічні працівники закладу, які пройшли сертифікацію. Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються статутом закладу, правилами внутрішнього розпорядку, правилами для учнів. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх права в закладі не порушуються, обізнані зі своїми правами та обов'язками. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень.
Пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу обговорюються та отримуються під час педагогічних рад, засідань батьківського комітету школи, у Вайбер - групі вчителів, на класних годинах, засіданнях учнівського самоврядування, під час анкетування, опитування. Варто зазначити, що більшість пропозицій від здобувачів освіти та їх батьків надходять щодо покращення матеріально-технічної бази закладу.
У закладі діють загальношкільні батьківські збори, учнівське самоврядування. В кінці навчального року відбувається публічний звіт керівника закладу про свою діяльність перед батьками, педагогами та громадськістю. Відбуваються зустрічі керівництва гімназії із представниками учнівського самоврядування для вирішення питань щодо покращення освітнього процесу, урізноманітнення дозвілля, проведення заходів.
Режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу. Між уроками є дві великі перерви. Тривалість уроків визначена санітарними вимогами. Розклад навчальних занять в повній мірі забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей учнів, в ньому враховано норми санітарного регламенту та постанов КМУ щодо роботи закладу в умовах пандемії та режиму воєнного стану. У закладі один спортивний зал та спортивна площадка, на якій проводяться уроки фізичної культури за сприятливих погодних умов. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми.
У закладі не зафіксовано випадків недоброчесної поведінки. В анкетах учні зазначають, що вчителі і керівництво інформують їх про негативне ставлення до корупції переважно на уроках та під час бесід.
Методична робота
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», керуючись Статутом Комісарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Березанської селищної ради, адміністрацією закладу проаналізовано стан та ефективність методичної роботи.
Роботу педагогічного колективу було спрямовано на продовження реалізації науково-методичної теми «Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи» (2-й рік ).
Завдання методичної роботи з педагогічними кадрами закладу:
-
Неперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності вчителів, їх компетентності в галузі навчального предмета та методиці його викладання.
-
Оперативне інформування педагогів про досягнення педагогічної науки, кращий педагогічний досвід.
-
Розробка методичних матеріалів.
-
Розробка та впровадження інноваційних технологій в освітній процес.
-
Удосконалення системи роботи структурних підрозділів методичного комплексу.
-
Стимулювати ініціативу та активізувати творчість педагогічного колективу.
Протягом 2021/2022 н.р. в закладі проводилися наради при директорові, при заступнику директора з НВР з метою ознайомлення вчителів з нормативними документами, методичними рекомендаціями з навчальних предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів, були проведені інструктивно-методичні наради: «Від конфлікту до культури педагогічного спілкування. Академічна доброчесність вчителя», «Створення ситуації успіху в навчальній діяльності школярів», «Формування навичок ХХІ століття: критичне та продуктивне мислення і вирішення проблем», «Тематичний день як одна з форм організації освітнього процесу», «Цифрові освітні ресурси на допомогу вчителю».
Педагоги закладу володіють інформаційно-комунікаційними технологіями, уроки та виховні заходи проводять з використанням мультимедійної та комп’ютерної техніки. На жаль, педагоги закладу не брали участі у Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності «Учитель року», що в перспективі залишається питанням, над яким необхідно працювати.
Впродовж 2021-2022 навчального року проводився постійний аналіз роботи вчителя: динаміка навчальних досягнень учнів, рівень професійного росту (відкриті уроки, заходи, розробки методичних матеріалів, виступи тощо), застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учнів. Моніторинг дав змогу проаналізувати роботу не тільки класних колективів загалом, але і досягнення здобувачів освіти.
Із метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено і затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою.
Протягом 2021/2022 навчального року на засіданнях методичної ради розглядалися такі питання:
- про затвердження плану роботи методичної ради, структуру та форми методичної роботи з педагогічними кадрами на 2021/2022 навчальний рік;
- про організацію освітньої діяльності в закладу у 2021/2022 навчальному;
- про результати моніторингових досліджень за І семестр;
- про підсумки курсової перепідготовки вчителів за 2021 рік;
- про відстеження результатів навчання та оцінювання учнів із навчальних предметів за І семестр 2021/2022 навчального року;
- про підсумки вивчення досвіду вчителів, що атестуються;
- про підсумки тематичного моніторингу «Використання педагогами онлайн - ресурсів для підвищення якості освітнього процесу»;
- про результати моніторингових досліджень з предметів інваріантної складової за ІІ семестр, 2021/2022 навчальний рік;
- про результати роботи над науково-методичною темою за навчальний рік;
- про результати роботи з обдарованими учнями.
Протягом 2021-2022 н.р. було організовано роботу 3 методичних об’єднань: методичне об’єднання класних керівників 5-11 класів (керівник Гончаренко В.Я.), методичне об’єднання суспільно-гуманітарного циклу (Усатенко А.С.), вчителів початкових класів (Соловей Т.Л.). Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку.
У визначений термін, до 01 жовтня 2021 року, керівниками методоб’єднань оформлено відповідні папки, де наявні аналіз роботи за минулий навчальний рік, плани роботи на поточний рік, плани тематичних заходів,У керівників методичних об’єднань зберігаються доповіді та виступи членів методичних об'єднань, тематичні розробки, дидактичні матеріали. Проведення методичних засідань оформлено протокольно.
Вчителі методичного об’єднання суспільно-гуманітарного циклу, реалізовуючи методичну проблему «Ситуація успіху – головна передумова гуманізації навчання та виховання на уроках словесності», на уроках створювали атмосферу духовності, національного патріотизму, розкривали учням високість помислів наших предків, глибинність традиційних вірувань. Учителями проведено семінар «Використання міждисциплінарних підходів STEAM в процесі здобуття мовно-літературної освіти», методичний кластер «Сучасні європейські технології освіти у викладанні зарубіжної літератури», проведено майстер-клас «Як працювати з обдарованими дітьми» , «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності на уроках іноземних мов».Члени методичного об’єнання вчителів початкових класів працювали над вирішенням проблеми «Ситуація успіху як визначальна умова підвищення результативності уроку». На засіданнях розглядались найактуальніші питання навчання і виховання молодших школярів НУШ : «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів», «Інтеграція у навчанні молодших школярів математики «Щоденні 3»», проведено практикум «Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»», аукціон методичних ідей «Навчання по-іншому з LEGO», семінар «Використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів».
Робота методичного об’єднання класних керівників була спрямована на реалізацію проблеми «Формування життєвих компетентностей особистості шляхом впровадження ефективних технологій виховання». З метою удосконалення навичок формування ключових компетентностей здобувачів освіти, задоволення духовних потреб людини, свободи у виборі власних світоглядних позицій, механізмів саморегуляції та самовиховання класними керівниками проведено практичне заняття «Формування в учнів національної самосвідомості, виховання рис загальнолюдської моралі», година спілкування «Взаємодія сім’ї, школи у формуванні особистості», «Скринька невирішених питань»: «Виховна робота в класі: як подолати проблеми».
Виявляючи творчі нахили школярів, створюючи умови для їх самореалізації, вчителі залучали учнів до позакласної роботи, зокрема у проведенні предметних тижнів.
Дієвим органом у структурі методичної роботи є педагогічні ради, на які виносилися питання звітного характеру, проблемного, організаційного, підсумкового. Їх проведення мало на меті стимулювання розвиток творчого потенціалу педколективу, росту професійної майстерності вчителів, керівників гуртків, сприяння формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечення підвищення якості освітнього процесу:
-
педрада «Формування соціальної та громадянської компетентності, підвищення рівня толерантності та рівня культури учасників освітнього процесу» (доповідачі - заступник директора з НВР Смачило Г.Є. та заступник директора з виховної роботи Гончаренко В.Я.), грудень 2021 р.;
-
педрада-тренінг «Технологія розвитку критичного мислення як засіб формування ключових та предметних компетентностей школярів» (доповідачі - заступники директора з НВР Смачило Г.Є. Усатенко А.С..), березень 2022р., онлайн.
Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Педагоги закладу поєднували роботу в асинхронному й синхронному режимах, навчались на освітніх платформах «На урок», Classroom, ZOOM, VIBER працювали з Інтернет - ресурсами, надавали консультації, освоювали інструменти з метою оцінювання знань учнів, підтримували зворотній зв'язок з учасниками освітнього процесу. Завдання вчителями надавались систематично, відповідали календарно-тематичному плануванню.
Протягом 2021/2022 навчального року належна увага приділялася з боку адміністрації школи росту педагогічної майстерності педагогів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників. Відповідно до плану роботи школи курсову перепідготовку пройшли всі педагогічні працівники закладу.
Педагогічні працівники, які пройшли курси підвищення кваліфікації, ділились своїм досвідом на засіданнях методичних об’єднань, готували виступи на педагогічні ради. Усі вчителі, що викладають у 5-11 класах, пройшли підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечують здобуття освіти учнями 5-11 класів ЗЗСО відповідно до нових методик згідно з концепцією НУШ. Складений та затверджений план підвищення кваліфікації на 2023 рік. Педагоги проходили курси підвищення кваліфікації при МОІППО, навчались на освітніх платформах та брали участь у вебінарах «На урок», «Всеосвіта», «Ранок».
З метою стимулювання об’єктивності в оцінюванні роботи кожного педагогічного працівника в 2021-2022 навчальному році в школі проводилася робота з атестації педагогічних працівників.
Було подано списки працівників до атестаційної комісії Березанського ЗЗСО, які підлягають атестації.
Згідно плану вчителі, які атестуються, були ознайомлені з нормативними документами щодо атестації. Заступником директора з НВР Смачило Г.Є. було розроблено план проведення творчих звітів учителів, які атестуються. Згідно якого були проведені відкриті уроки та навчально – пізнавальні позакласні заходи для учнів
У процесі вивчення стану мотивації роботи вчителів у школі встановлено, що посадові обов’язки вчителів відповідають рівню їхніх знань і вмінь; у педагогів сформовано почуття відповідальності за результати власної праці; вони ініціативні й самостійні. У школі працюють 13 педагогів: Гречан В.І. – вчитель вищої категорії, Старший вчитель, відмінник освіти України, 8 вчителів І категорії (Гузенко В.І., Усатенко А.С., Смачило Г.Є. Кривов’язенко І.О., Гречан Л.І., Соловей Т.Л., Гончаренко В.Я., Кравченко Л.П.) та 4 вчителя –
« спеціаліст»(Соловей Г.В., Гетьманець Л.В., Гуменяк Р.В., Пашура Л.Є.)
За участю працівників ДНЗ «Сонечко» забезпечувався принцип наступності та безперервності освіти між дошкільною установою та початковою школою. Керівником закладу, вчителем майбутніх першокласників, проведені зустрічі, бесіди, анкетування батьків майбутніх першокласників, організовано онлайн роботу Школи майбутнього першокласника.
План заходів щодо організації методичної роботи в школі протягом 2021-2022 навчального року був виконаний. Однак у здійсненні методичної роботи мали місце окремі недоліки:
-
окремі учителі недостатньо працювали з обдарованими учнями, не залучали їх до участі в конкурсах, турнірах
-
педагоги залишаються інертними до участі в конкурсі педагогічної майстерності «Учитель року»;
-
керівниками предметних об’єднань не налагоджено роботу з випуску методичних рекомендацій учителям;
-
педагоги не висвітлюють свої надбання у педагогічних виданнях.
На належному рівні в закладі проводиться робота з обдарованими дітьми.
Було проведено перші етапи Всеукраїнських олімпіад з предметів, Конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика, брали участь у районних та обласних спортивних змаганнях. Наші перемоги у 2021-2022 н.р.:
Районні олімпіади з історії – Ященко О., 11 клас ІІ місце; з біології – Гузенко Є., 11 клас – ІІ місце;
Всеукраїнські конкурси: конкурс знавців української мови імені П.Яцика – Гузенко Є., 11 клас – ІІ місце (районний етап); конкурс імені Т.Шевченка – Ященко О., 11 клас – ІІ місце (районний етап);
Обласні спортивні змагання з шахів – Чередніченко В., 11 клас – І місце.
Рівні оцінювання за вимогами:
4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань - потребує покращення;
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм - достатній;
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників - достатній;
4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою - достатній;
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності -потребує вдосконалення.
Напрямки удосконалення освітніх і управлінських процесів
На підставі комплексного самооцінювання навчального закладу на 2022-2023 н.р. визначені наступні шляхи удосконалення освітніх і управлінських процесів закладу освіти:
Для вдосконалення освітнього процесу :
-
Освітній процес спрямувати на підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів шляхом посилення індивідуалізації та диференціації освітньої діяльності, свідомого вмотивованого ставлення до навчання кожного учня, роботу з обдарованими дітьми ( в тому числі дистанційно);
-
Працювати в напрямку забезпечення наступності між початковою, основною та старшою школою, враховуючи психологічні особливості та рівень пізнавальної діяльності учнів різних вікових груп, враховуючи вимоги Державних стандартів початкової і базової та повної загальної середньої освіти;
-
Створити належні умови для поступової адаптації учнів 1-2-х класів до навчання у школі І ступеня (НУШ), учнів 4-х класів до навчання у школі ІІ ступеня;
-
Вдосконалювати організаційно-методичну роботу з підготовки та участі випускників у ДПА, спрямувавши її на високий результат;
-
Дотримуватися вимог, встановлених Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти, при визначенні об'єму домашніх завдань з метою запобігання перевантаженню здобувачів освіти.
-
Для вдосконалення системи оцінювання здобувачів освіти:
-
Провести засідання методичних об'єднань, тренінги щодо впровадження формувального оцінювання, використання різних прийомів, надання зворотного зв'язку від учителя до учня у різних формах щодо сприйняття, розуміння та засвоєння ними навчального матеріалу, що дозволять учням побачити власний індивідуальний поступ;
-
Долучати учнів до розроблення критеріїв оцінювання різних видів навчальної діяльності;
-
Розвивати в учнів здатність до самооцінювання їхнього прогресу та навчальних досягнень;
-
Здійснити моніторинги за допомогою спостереження за проведенням навчальних занять і анкетування здобувачів освіти.
-
З метою поліпшення освітнього середовища закладу освіти:
-
Урізноманітнити асортимент страв примірного чотиритижневого меню та покращити якість готової продукції;
Поповнювати матеріально-технічну та дидактичну бази тощо.
-
З метою удосконалення управлінських процесів закладу освіти:
-
Розробити систему заходів щодо навчання учнів безпечному користування Інтернетом, стратегіям ненасильницької та безконфліктної комунікації;
-
Посилити контроль системи документообігу, шкільної документації в усіх ланках, приведення її у відповідність до номенклатури справ та вимог Інструкції з діловодства.
-
Працювати в напрямку підвищення рівня професійної майстерності та мобільності педагогічних працівників в умовах неперервної освіти;
-
Продовжити вивчення та узагальнення ефективного досвіду роботи вчителів, організувати роботу педагогів в рамках методичних об’єднань;
-
Сприяти втіленню в практику роботи педколективу новітніх освітніх технологій, оволодівати інструментами дистанційного навчання.
ІНФОРМАЦІЯ
про проведення управителями об’єктів обстеження та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю
Загальна інформація про об’єкт |
|
||||||||||
1. |
Дата проведення обстеження |
|
|
||||||||
2. |
Адреса розташування об’єкта |
|
|
||||||||
3. |
Форма власності комунальна |
|
|
||||||||
4. |
Найменування послуги обстеження та оцінка ступеня безбар'єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю |
|
|
||||||||
5. |
Особа, яка проводила обстеження Гузенко Вікторія Іванівна |
|
|
||||||||
6. |
Контактні дані про особу, яка проводила обстеження (контактний номер телефону, адреса електронної пошти) 0965341678 komschool@ukr.net |
|
|
||||||||
Критерії безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю |
Відповідність критеріям |
Примітки |
|||||||||
1. |
Шляхи руху до будівлі: |
|
|
||||||||
1) місця для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, розташовуються на відстані не більш як 50 метрів від входу до будівлі або споруди |
ні |
|
|||||||||
2) таких місць не менш як 10 відсотків загальної кількості (але не менш як одне місце), місця позначені дорожніми знаками та горизонтальною розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності |
ні |
|
|||||||||
3) ширина входу на прилеглу територію та ширина дверей, хвірток (у разі їх наявності) становить не менше 0,9 метра |
так |
|
|||||||||
4) ширина пішохідних доріжок до будівлі становить не менше 1,8 метра |
так |
|
|||||||||
5) покриття пішохідних доріжок, тротуарів і пандусів рівне (без вибоїн, без застосування як верхнього шару покриття насипних або крупноструктурних матеріалів, що перешкоджають пересуванню на кріслах колісних або з милицями) |
так |
|
|||||||||
6) у разі наявності на прилеглій території та/або на шляху до будівлі сходів вони продубльовані пандусом |
так |
|
|||||||||
7) нахил пандуса становить не більш як 8 відсотків (на 1 метр довжини не більше 8 сантиметрів підйому), уздовж обох боків усіх сходів і пандусів встановлено огорожу з поручнями, поручні пандусів розташовані на висоті 0,7 і 0,9 метра, завершальні частини поручнів продовжені по горизонталі на 0,3 метра (як вгорі, так і внизу) або застосовано піднімальні пристрої, що відповідають вимогам державних стандартів, які встановлюють вимоги до зазначеного обладнання |
так |
|
|||||||||
8) всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок |
так |
|
|||||||||
|
9) систему засобів орієнтації, інформаційної підтримки та безпеки, а саме тактильні та візуальні елементи доступності, передбачені на всіх шляхах руху до будівель і споруд (включаючи контрастне маркування кольором першої/останньої сходинки, порогів, інших об’єктів та перешкод) |
так |
|
||||||||
|
10) міжнародним символом доступності позначено шляхи/напрямки, доступні та безпечні для осіб з інвалідністю |
так |
|
||||||||
2. |
Вхідна група: |
|
|
||||||||
1) вхідна група до об’єкта облаштована доступними (візуально та тактильно) інформаційними покажчиками: адресна табличка, інформація про: назву, опис діяльності установи, години роботи; інша довідкова інформація тощо |
так |
|
|||||||||
2) у разі наявності на вході до будівлі або споруди сходів вони продубльовані пандусом |
так |
|
|||||||||
3) нахил пандуса становить не більш як 8 відсотків (на 1 метр довжини не більше 8 сантиметрів підйому), уздовж обох боків усіх сходів і пандусів встановлено огорожу з поручнями, поручні пандусів розташовані на висоті 0,7 і 0,9 метра, завершальні частини поручнів продовжені по горизонталі на 0,3 метра (як вгорі, так і внизу) або застосовано піднімальні пристрої, що відповідають вимогам державних стандартів, які встановлюють вимоги до зазначеного обладнання |
так |
|
|||||||||
4) всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок |
так |
|
|||||||||
5) двері облаштовані спеціальними пристосуваннями для фіксації дверних полотен в положенні “зачинено” і “відчинено” |
ні |
|
|||||||||
6) за наявності прозорих дверних (фасадних) конструкцій на них нанесено відповідне контрастне маркування кольором |
не прозорі |
|
|||||||||
|
7) дверні отвори без порогів і перепадів висот, ширина дверних отворів становить не менш як 0,9 метра |
так |
|
||||||||
|
8) за наявності порогів висота кожного елемента порога не перевищує 0,02 метра |
так |
|
||||||||
|
9) кути порогів заокруглені |
так |
|
||||||||
|
10) на першу/останню сходинки, пороги, інші об’єкти та перешкоди нанесено контрастне маркування кольором (ширина маркування горизонтальної площини ребра - 0,05-0,1 метра, вертикальної - 0,03-0,05 метра) |
так |
|
||||||||
|
11) розміри в плані тамбура (у разі його наявності) становлять не менше 1,5 х 1,5 метра (або такі, що дають змогу маневрувати кріслу колісному) |
так |
|
||||||||
|
12) майданчик перед входом, а також пандус, сходи, піднімальні пристрої для осіб з інвалідністю захищені від атмосферних опадів |
так |
|
||||||||
|
13) відсутні перешкоди (решітка з розміром чарунок більше за 0,015 м х 0,015 метра/щітка для витирання ніг, рівень верху яких не збігається з рівнем підлоги) та перепади висоти підлоги на вході |
так |
|
||||||||
|
14) у разі наявності турнікета його ширина у просвіті становить не менше 1 метра |
немає |
|
||||||||
3. |
Шляхи руху всередині будівлі, приміщення, де надається послуга, допоміжні приміщення: |
|
|
||||||||
1) у разі наявності на шляхах руху осіб з інвалідністю сходів вони продубльовані пандусом |
ні |
|
|||||||||
2) нахил пандуса становить не більш як 8 відсотків (на 1 метр довжини не більше 8 сантиметрів підйому), уздовж обох боків усіх сходів і пандусів встановлено огорожу з поручнями, поручні пандусів розташовані на висоті 0,7 і 0,9 метра, завершальні частини поручнів продовжені по горизонталі на 0,3 метра (як вгорі, так і внизу) або застосовано піднімальні пристрої, що відповідають вимогам державних стандартів, які встановлюють вимоги до зазначеного обладнання |
ні |
|
|||||||||
|
3) всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок |
так |
|
||||||||
4) двері облаштовані спеціальними пристосуваннями для фіксації дверних полотен в положенні “зачинено” і “відчинено” |
ні |
|
|||||||||
5) за наявності прозорих дверних (фасадних) конструкцій на них нанесено відповідне контрастне маркування кольором |
так |
|
|||||||||
6) дверні отвори без порогів і перепадів висот, ширина дверних отворів становить не менш як 0,9 метра |
так |
|
|||||||||
7) за наявності порогів висота кожного елемента порога не перевищує 0,02 метра |
так |
|
|||||||||
8) кути порогів заокруглені |
так |
|
|||||||||
9) на першу/останню сходинки, пороги, інші об’єкти та перешкоди нанесено контрастне маркування кольором (ширина маркування горизонтальної площини ребра - 0,05-0,1 метра, вертикальної - 0,03-0,05 метра) |
так |
|
|||||||||
10) шляхи руху оснащені засобами орієнтування та інформування (зокрема, тактильні та візуальні елементи доступності, позначення кольором сходинок, порогів, елементів обладнання, прозорих елементів конструкцій, інших об’єктів) та для осіб з порушеннями слуху (зокрема, інформаційні термінали, екрани, табло з написами у вигляді рухомого рядка, пристрої для забезпечення текстового або відеозв’язку, перекладу на жестову мову, оснащення спеціальними персональними приладами підсилення звуку), що відповідають вимогам державних стандартів |
ні |
|
|||||||||
11) у приміщенні відсутні предмети /перепони (горизонтальні та такі, що виступають над поверхнею підлоги, конструкції, бордюри, пороги тощо) на шляхах руху осіб з інвалідністю |
так |
|
|||||||||
12) у разі розташування приміщень, де надаються послуги, або допоміжних приміщень вище першого поверху вони обладнані ліфтом, ескалатором, підйомником тощо, доступними для користування осіб з інвалідністю, що відповідають вимогам державних стандартів, які встановлюють вимоги до зазначеного обладнання |
|
ні |
|||||||||
13) процес відкриття/закриття дверей ліфта супроводжується звуковим сигналом |
|
ні |
|||||||||
14) під час зупинки ліфта рівень його підлоги залишається в рівень із підлогою поверху (допускається відхилення не більш як 0,02 метра) |
|
ні |
|||||||||
15) номери поверхів, зазначені на кнопках ліфта, намальовані збільшеним шрифтом та у контрастному співвідношенні кольорів |
|
ні |
|||||||||
16) номери поверхів, зазначені на кнопках ліфта, продубльовані у тактильному вигляді та шрифтом Брайля |
|
ні |
|||||||||
17) ліфт обладнано функцією голосового повідомлення номера поверху |
|
ні |
|||||||||
18) навпроти дверей ліфта наявна табличка із номером поверху |
|
ні |
|||||||||
19) ширина дверей ліфта не менш як 0,9 метра |
|
ні |
|||||||||
20) висота розташування зовнішньої кнопки виклику та висота розташування кнопок керування ліфтом від 900 до 1100 міліметрів від підлоги кабіни і поверхової площадки |
|
ні |
|||||||||
21) санітарно-гігієнічні та інші допоміжні приміщення розраховані на осіб з інвалідністю |
|
ні |
|||||||||
22) у туалетах загального користування (у разі їх наявності) (окремо для чоловіків і жінок) виконано універсальну кабіну з можливістю заїзду до неї та переміщення в ній осіб у кріслах колісних (у туалетах та/або універсальних кабінах наявне в плані вільне від обладнання коло діаметром 1,5 метра) |
|
ні |
|||||||||
|
23) окремі санітарно-гігієнічні приміщення (з окремим входом) обладнані аварійною (тривожною) сигналізацією з урахуванням осіб з порушеннями зору та слуху |
|
ні |
||||||||
24) привод сигналізації розташовано в межах між 0,8-1,1 метра над рівнем підлоги |
|
ні |
|||||||||
25) шляхи/напрямки, доступні та безпечні для осіб з інвалідністю, позначено міжнародним знаком доступності для зручності осіб з інвалідністю |
так |
|
|||||||||
26) місце розташування пандуса (у разі його наявності) позначено міжнародним знаком доступності для зручності осіб з інвалідністю |
|
ні |
|||||||||
27) місце розташування санітарно-гігієнічного приміщення, доступного для осіб з інвалідністю, позначено міжнародним знаком доступності для зручності осіб з інвалідністю |
|
ні |
|||||||||
|
28) напрямок руху до евакуаційних шляхів та виходів, доступних для осіб з інвалідністю, позначено міжнародним знаком доступності для зручності осіб з інвалідністю |
|
так |
||||||||
|
29) за визначеної потреби на вході/виході до/з будівлі встановлено план-схему, що сприятиме самостійній навігації (орієнтуванню) на об’єкті |
|
ні |
||||||||
|
30) відповідна схема виконана в доступних (візуально/тактильно) форматах |
|
ні |
||||||||
|
31) у приміщенні, де надаються послуги, допоміжних приміщеннях на шляхах руху осіб з інвалідністю штучне освітлення відповідає вимогам санітарних норм |
|
так |
||||||||
|
32) у приміщенні, де надаються послуги, допоміжних приміщеннях на шляхах руху осіб з інвалідністю немає предметів/перепон (горизонтальні та такі, що виступають над поверхнею підлоги, конструкції, пороги тощо) |
|
так |
||||||||
|
33) ширина шляху руху в коридорах, приміщеннях, галереях на шляхах руху осіб з інвалідністю у чистоті не менш як 1,5 метра під час руху в одному напрямку |
|
так |
||||||||
|
34) ширина шляху руху в коридорах, приміщеннях, галереях на шляхах руху осіб з інвалідністю у чистоті не менш як 1,8 метра зустрічного руху |
|
так |
||||||||
|
35) ширина проходу в приміщенні з обладнанням і меблями не менш як 1,2 метра |
|
так |
||||||||
|
36) висота об’єктів послуг (столи, стійкі, рецепція), а також пристроїв послуг (банкомати, термінали тощо) повинна становити не більше 0,9 метра |
|
столи, так |
||||||||
|
37) шляхи евакуації є доступними для осіб з інвалідністю, насамперед осіб, які пересуваються на кріслах колісних, мають порушення зору та слуху |
так |
|
||||||||
|
38) інформація про евакуаційні виходи (шляхи руху) доступна для осіб з інвалідністю, насамперед осіб, які пересуваються на кріслах колісних, мають порушення зору та слуху |
ні |
|
||||||||
|
39) пристрої сповіщення про надзвичайну ситуацію адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю, насамперед особами, які пересуваються на кріслах колісних, мають порушення зору та слуху |
ні |
|
||||||||
4. |
Безбар’єрність послуг для осіб з інвалідністю: |
|
|
||||||||
|
1) веб-сайти організації, що розміщена в об’єкті, є доступними для користувачів з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень відповідно до ДСТУ ISO/IEC 40500:2015 “Інформаційні технології. Настанова з доступності веб-контенту W3C (WCAG) 2.0” не нижче рівня АА |
ні |
|
||||||||
|
2) у штаті є (залучається) перекладач на жестову мову або укладено угоду про надання послуг з перекладу на жестову мову з юридичними (фізичними) особами чи передплачено надання відповідного перекладу через мобільні додатки |
ні |
|
||||||||
Серед працюючих кількість осіб |
|
||||||||||
|
|
Усього осіб з інвалідністю |
З них |
|
|||||||
пересуваються на кріслах колісних |
з порушенням зору |
з порушенням слуху |
мають інші порушення |
|
|||||||
|
Усього 25 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||||
|
з них жінки 21 |
|
|
|
|
|
|
||||
Серед відвідувачів/клієнтів/ тих, хто навчається з початку року, кількість осіб |
|
||||||||||
|
|
Усього осіб з інвалідністю |
З них |
|
|||||||
пересуваються на кріслах колісних |
з порушенням зору |
з порушенням слуху |
мають інші порушення |
|
|||||||
|
Усього 57 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||||
|
з них жінки 35 |
|
|
|
|
|
|
Підсумки об’єкт є бар’єрним *
__________
* Зазначається:
об’єкт є безбар’єрним. Людина, яка користується кріслом колісним або є незрячою, може самостійно зайти на об’єкт та вільно в ньому пересуватися та скористатися евакуаційним виходом. Такий об’єкт має вхідну групу в рівень з підлогою (або нормативний пандус чи підйомник), ширину всіх дверей не менше 90 сантиметрів, ліфт або підйомник (або бути одноповерховим), щонайменше одну доступну для осіб, які пересуваються на кріслах колісних, санітарно-гігієнічну кімнату із допоміжними поручнями біля унітазу, призначену для відвідувачів обох статей, тактильні направляючі та одну мнемосхему при вході;
об’єкт має часткову безбар’єрність. Людина, яка користується кріслом колісним або є незрячою, може самостійно зайти на об’єкт та вільно в ньому пересуватися. Такий об’єкт має вхідну групу в рівень з підлогою (чи нормативний пандус (або його кут має відхилення від нормативного не більш як на 10 відсотків), ширину всіх дверей або більшості 80-89 сантиметрів, ліфт (або бути одноповерховим), щонайменше одну доступну для осіб, які пересуваються на кріслах колісних, санітарно-гігієнічну кімнату із допоміжними поручнями біля унітазу, що призначена для відвідувачів;об’єкт є бар’єрним. Всі інші об’єкти, крім тих, що належать до першого та другого рівня.