Ташинська гімназія Березанської селищної ради
У 2021/2022 навчальному році гімназія працює над проблемою: «Створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного вихованця та здобувача освіти в закладі освіти нового типу – гімназії через запровадження здоров’язберігаючих технологій, створення безпечного освітнього середовища».
Затишна атмосфера закладу освіти спонукає своїх вихованців до творчості, відкриттів, постійного пошуку нового, розуміння того, що можна отримувати радість від знань. Визначальною рисою гімназії – є психологічний комфорт і організованість шкільного життя, прагнення педагогів навчити своїх вихованців самостійності, здатності приймати рішення, відповідати за свої вчинки. Колективу гімназії вдалося створити найголовніше – поєднати зусилля тих, хто навчає, і тих, хто вчиться, в єдиному прагненні перетворити рідну гімназію на острівець великих радощів для всіх її мешканців. Педагогічний колектив об’єднує високопрофесійних фахівців. Усім їм притаманне творче завзяття, неординарність, ініціативність, висока педагогічна культура, любов до професії.
Директор закладу – Валентина Іванівна Габерштро.
Адреса:
Електронна пошта: s.tashinskay@gmail.com
Сторінка у фейсбуці : https://www.facebook.com/groups/334300870622729
Рік заснування -1980.
В закладі працює 13 педагогічних працівників, з них:
за освітньо-кваліфікаційним рівнем:
Спеціалістів (мають повну вищу освіту) – 8
Бакалавр – 1
Молодший спеціаліст – 4
За кваліфікаційними категоріями:
«Спеціаліст вищої категорії» - 1
«Сеціаліст І категорії» – 4
«Спеціаліст ІІ категорії» - 2
«Спеціаліст» -4
ХІ тарифний розряд -2.
Ташинська гімназія є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття дошкільної, початкової та базової середньої освіти і провадить освітню діяльність відповідно до ліцензій.
У 2021-2022 навчальному році в Ташинській гімназії навчається 68 учнів та 11 вихованців дошкільного підрозділу. У 1 - 4 класах - 32, у 5-9 класах - 36 , випускників 9-го класу – 7.
В дошкільному структурному підрозділі надаються освітні послуги дитині з особливими освітніми потребами. Відтак, створено різновікову інклюзивну групу «Сонечко».
Ташинська гімназія - заклад радості,комфорту,творчості і постійного пошуку. Наші двері завжди гостинно відчинені для всіх. Кожна дитина оточена любов’ю,турботою і зможе розкрити свої здібності.
Заклад має сторінку у фейсбуці, де висвітлюються важливі питання організації освітнього процесу закладу.
Ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти
Проектна потужність закладу освіти – 192 особи ;
-
Ліцензований обсяг осіб (розпорядження голови облдержадміністрації від 03.01.2023 № 3 – р «Про ліцензування освітньої діяльності»
-
Фактична кількість осіб, які навчаються в закладі освіти станом на 01.01.2023 р. – 72.
-
Мережа класів станом на 01.01.2023 р.
К Л А С И |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ВСЬОГО |
11 |
6 |
10 |
6 |
10 |
6 |
10 |
3 |
10 |
72 |
-
Фактична кількість вихованців дошкільного структурного підрозділу станом на 01.09.2022 р. – 6.
Мова освітнього процесу
Мовою освітнього процесу в закладі освіти відповідно до Закону України “Про освіту”, Закону України “Про державну мову України”, Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, Конституції України та Статуту гімназії є українська мова.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Стаття 10. Державною мовою в Україні є українська мова.
Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.
В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України.
Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.
Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»
Стаття 7. Мова освіти (РЕД.)
-
Мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова.
-
Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування, насамперед англійської мови, в державних і комунальних закладах освіти.
-
У закладах освіти відповідно до освітньої програми можуть викладатися одна або декілька дисциплін двома чи більше мовами – державною мовою, англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ»
Стаття 21. Державна мова у сфері освіти (РЕД.)
-
Мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова.
-
Держава гарантує кожному громадянину України право на здобуття формальної освіти на всіх рівнях (дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої), а також позашкільної та післядипломної освіти державною мовою в державних і комунальних закладах освіти.
-
Заклади освіти забезпечують обов’язкове вивчення державної мови, зокрема заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, в обсязі, що дає змогу провадити професійну діяльність у вибраній галузі з використанням державної мови.
-
Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування, насамперед англійської мови, в державних і комунальних закладах освіти.
-
У закладах освіти відповідно до освітньої програми одна або декілька дисциплін можуть викладатися двома чи більше мовами – державною мовою, англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу.
-
Викладання іноземної мови в закладах освіти і на курсах з вивчення іноземних мов здійснюється відповідною іноземною або державною мовою.
Кадровий склад Ташинської гімназії Березанської селищної ради згідно з ліцензійними умовами
-
Директор
-
Заступник директора
-
Учителі
-
Вихователь дошкільного структурного підрозділу
-
Помічник вихователя дошкільного структурного підрозділу
-
Вихователь по підвозу учнів
-
Педагог-організатор
-
Керівники гуртків
-
Технічний персонал
Кількість педагогічних працівників |
12 |
З них мають основну роботу |
12 |
З них кількість вихователів по підвозу учнів |
1 |
Технічні працівники |
9 |
Педагог-організатор |
1 |
З 12 педагогічних працівників:
за освітньо – кваліфікаційним рівнем:
спеціалістів( мають повну вищу освіту) – 8 - (61,53%)
бакалавр – 1 - (7,7%)
молодший спеціаліст - 3 (30,77%)
за кваліфікаційними категоріями:
«Спеціаліст вищої категорії» - 1 (8,3 %);
«Спеціаліст І категорії» - 4 ( 33,3 %);
«Спеціаліст ІІ категорії» - 2 ( 16,8 %);
«Спеціаліст» - 4 (33,3 %);
ХІ тарифний розряд – 1 (8,3 %).
Відповідно до чинного законодавства здійснюється атестація вчителів за результатами якої визначають відповідність їх займаній посаді, рівень кваліфікації, установлюють тарифний розряд, кваліфікаційну категорію, присвоюють педагогічні звання.
В закладі організована робота щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Педагогічна майстерність вчителів удосконалюється на курсах підвищення кваліфікації при Миколаївському інституті післядипломної педагогічної освіти, на вебінарах, обласних семінарах, педагогічних радах, методичних об’єднаннях, шляхом організації самостійної діяльності.
Територія обслуговування,
закріплена за закладом освіти засновником
Згідно рішення Виконавчого комітету Березанської селищної ради від 27.04.2023 № 55 «Про закріплення територій обслуговування за закладами освіти Березанської селищної ради», до території обслуговування, закріпленої за Ташинською гімназією Березанської селищної ради засновником відносяться :
-
село Ташине Миколаївського району Миколаївської області;
-
село Любліне Миколаївського району Миколаївської області;
-
село Прогресівка Миколаївського району Миколаївської області.
У 2022/2023 навчальному році гімназія працює над проблемою:
«Формування навчально – пізнавальних та виховних компетентностей учнів через створення єдиного освітнього простору в закладі освіти нового типу - гімназії»
Затишна атмосфера закладу освіти спонукає своїх вихованців до творчості, відкриттів, постійного пошуку нового, розуміння того, що можна отримувати радість від знань. Визначальною рисою гімназії є психологічний комфорт і організованість шкільного життя, прагнення педагогів навчити своїх вихованців самостійності, здатності приймати рішення, відповідати за свої вчинки. Колективу гімназії вдалося створити найголовніше – поєднати зусилля тих, хто навчає, і тих, хто вчиться, в єдиному прагненні перетворити рідну гімназію на острівець великих радощів для всіх її мешканців. Педагогічний колектив об’єднує високопрофесійних фахівців. Усім їм притаманне творче завзяття, неординарність, ініціативність, висока педагогічна культура, любов до професії.
Директор закладу – Валентина Іванівна Габерштро.
Адреса: 57430 Миколаївська область, Миколаївський район, село Ташине, вулиця Садова, 49.
Електронна пошта: s.tashinskay@gmail.com
Сторінка у фейсбуці : https://www.facebook.com/groups/334300870622729
Рік заснування -1980.
В закладі працює 12 педагогічних працівників, з них:
за освітньо-кваліфікаційним рівнем:
Спеціалістів (мають повну вищу освіту) – 8
Бакалавр – 1
Молодший спеціаліст – 3
За кваліфікаційними категоріями:
«Спеціаліст вищої категорії» - 1
«Сеціаліст І категорії» – 4
«Спеціаліст ІІ категорії» - 2
«Спеціаліст» -4
ХІ тарифний розряд -1.
Ташинська гімназія є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття дошкільної, початкової та базової середньої освіти і провадить освітню діяльність відповідно до ліцензій.
У 2022-2023 навчальному році в Ташинській гімназії навчається 72 учні та 6 вихованців дошкільного підрозділу. У 1 - 4 класах - 33, у 5-9 класах - 39 , випускників 9-го класу – 10. Освітній процес відбувається дистанційно, а в дошкільному підрозділі - сімейний патронат.
Ташинська гімназія - заклад радості, комфорту, творчості і постійного пошуку. Наші двері завжди гостинно відчинені для всіх. Кожна дитина оточена любов’ю, турботою і зможе розкрити свої здібності.
Заклад має сторінку у фейсбуці, де висвітлюються важливі питання організації освітнього процесу закладу.
Самооцінювання закладу освіти
Самооцінювання освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів
за 2021-2022 навчальний рік
На підставі Закону України "Про повну загальну середню освіту", Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Державного стандарту початкової загальної середньої освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, наказу МОН України “Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти ” від 08.10.2019 №1272 , Наказ МОН України “Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти” від 08.10.2019 №1273, наказу МОН України “Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня” від 20.04.2018 №405, наказу МОН від 30.11.2020 №1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти", Абетки для директора, наказу МОН від 09.01.2019 № 17 "Про затвердження порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти" в закладі проведено комплексне самооцінювання. Під час самоаналізу були використані такі методи збору інформації як опитування учасників освітнього процесу (анкетування, спостереження за освітнім середовищем та проведенням навчальних занять, вивчення документації закладу освіти; моніторинг і аналіз даних і показників).
Освітнє середовище
Під час спостереження за освітнім середовищем з'ясовано, що у цілому у закладі створено безпечні умови навчання та праці, переважна більшість учнів задоволені освітнім середовищем, більше половини учнів стверджують, що вони в гімназії почувають себе здебільшого у безпеці.
В закладі в основному створено безпечні умови навчання та праці. Приміщення та територія закладу недоступні для сторонніх осіб (допускаються лише учасники освітнього процесу), несанкціонованого заїзду автотранспорту немає. Внутрішній двір оснащений засобами відеоспостереження. Приміщення чисті, охайні та недоступні для сторонніх осіб, більшість батьків здобувачів освіти задоволені облаштуванням території, чистотою навчальних кабінетів, туалетних кімнат; у приміщені закладу дотримується температурний режим.
У закладі організований індивідуальний питний режим.
Наявні необхідні для реалізації освітньої програми навчальні приміщення; в приміщеннях підвищеного ризику ( кабінет фізики, інформатики тощо) оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять.
Для реалізації освітнього процесу наявне достатнє навчально- методичне та технічне забезпечення.
У класах кількість учнів не перевищує гранично допустиму наповнюваність. З учнями та працівниками закладу відповідальні особи проводять інструктажі щодо алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації.
Педагоги ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, насильства та запобігання йому; педагогічні працівники, адміністрація закладу здійснюють заходи щодо запобігання порушення правил поведінки. Наявна інформація про правила поведінки здобувачів освіти: для 1-4 класів правила поведінки розміщені на
рівні зорового доступу дітей у класних приміщеннях. У закладі проводиться систематична робота щодо адаптації учнів до освітнього процесу, питання адаптації розглядалися на засіданнях педагогічної ради (переважна більшість батьків вважають, що у дітей ніколи не виникали проблеми з адаптацією).
Аналіз відповідей батьків здобувачів освіти дає підстави стверджувати, що діти охоче йдуть до закладу. У переважній більшості школярі засвідчують, що вчителі, класні керівники регулярно інформують про правила охорони праці, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час надзвичайних ситуацій.
Достатній рівень має показник відчуття безпеки у навчальному закладі. Так, близько 90% опитаних учнів зазначили, що в достатній кількості отримують інформацію від класних керівників про булінг, кібербулінг. Учні також зазначають, що в їхньому шкільному житті були випадки конфліктних ситуацій, але їх було усунено з допомогою вчителів . Більшість випадків мали характер непорозумінь та прагнення до лідерства. В переважній більшості учні прагнуть самі вирішити непорозуміння, але перевагу надають зверненням до класного керівника. Учні ознайомлені з правилами поведінки, які діють у гімназії, та в переважній більшості їх дотримуються. В свою чергу права школярів у закладі дотримуються на достатньому рівні. Аналіз опитування показав, що більшість учнів відчувають підтримку, повагу, отримують допомогу від вчителів.
Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища закладу:
- постійному забезпеченні санітарних кімнат засобами гігієни (туалетного паперу, паперових рушників, мила);
- обладнанні санітарних кімнат кабінками, дверима;
- проведенні ремонтних робіт у спортивному залі, евакуаційних виходах, коридорах, навчальних кабінетах;
- переобладнання та модернізація харчоблоку та їдальні, урізноманітнення асортименту страв примірного чотиритижневого меню та покращення якості готової продукції;
- поповнення матеріально-технічної та дидактичної бази тощо;
- створення та облаштування ігрового майданчика для учнів початкових класів.
Рівні оцінювання за вимогами:
1.1.Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці - вимагає покращення;
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації - достатній;
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору - достатній.
Система оцінювання здобувачів освіти
Як демонструють результати анкетування, більшість педагогічних працівників діють на засадах педагогіки партнерства, співпрацюють з батьками учнів з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок. Одне з головних завдань закладу - забезпечення обов'язковості базової середньої освіти, охоплення навчанням дітей шкільного віку, працевлаштування та навчання випускників 9-х класів. Станом на 20.06.2022 р. всі 7 випускників 9-го класу 2021-2022н.р. будуть продовжувати навчання у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації.
Станом на 01.06.2022н.р. у закладі навчається 68 учнів. 7 учнів 9 класу отримали Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти.
Вся основна діяльність педколективу закладу в 2021-2022н.р. була спрямована на отримання учнями якісної базової середньої освіти в умовах дистанційного навчання та очного навчання.
У зв'язку з епідемією коронавірусу та введенням режиму воєнного стану в Україні в гімназії впроваджувалось дистанційне навчання, яке регламентувалося наказом МОН України від 25 квітня 2013 року № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання». Відповідно до Листа МОН від 16 березня 2020 року №1/9-160 «Щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти під час карантину»,освітній процес організовувався з використанням технологій дистанційного навчання. Активізувалося впровадження в роботу інформаційних технологій для забезпечення всіх учнів доступом до навчальних матеріалів та завдань, що використовувалися для обміну інформацією в умовах дистанційного навчання, а саме через Інтернет - відеоконференції на платформі Zoom; Viber, електронну пошту, телефонний режим. На жаль, не всі учні закладу мають доступ до Інтернету, та не всі забезпечені сучасними гаджетами. Тому вчителі передавали аркуші із завданнями для таких учнів та здійснювали індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками.
Показником якості навчання у випускних класах є державна підсумкова атестація. Але, враховуючи особливі умови навчання, учні 4,9 класів звільнені від ДПА у 2021-2022н.р. згідно наказу МОН України № 232 від 28 лютого 2022 року «Про звільнення від проходження державноїпідсумкової атестації учнів, які завершуютьздобуття початкової та базової загальноїсередньої освіти, у 2021/2022 навчальному році».
Відповідно до звітів класних керівників «Про підсумки навчальних досягнень учнів у 2021-2022 н.р.», рівнево оцінено учнів 3-4 класів (протокол педради № 1 від 28.08.2021 року), бально оцінено учнів 5-9 класів.
Результати моніторингу навчальних досягнень учнів 3- 9 класів
Ташинської гімназії в 2021/2022 навчальному році
Клас |
К-сть учнів на почат. н.р. |
К-сть учнів на кінець н.р. |
Відвіду-вання учнями закладу (%) |
Рівень навчальних досягнень % |
Моніторингове дослідження порівняно з 2020/2021 н.р. |
||||
В.р. |
Д.р. |
С.р. |
П.р. |
Серед-ній бал |
|||||
3 |
5 |
6 |
94 |
- |
33 |
67 |
- |
6.3 |
|
4 |
10 |
10 |
84 |
- |
30 |
60 |
10 |
4.7 |
6.5 зниз (1.8) |
5 |
5 |
6 |
66 |
- |
50 |
33 |
17 |
6.4 |
7.6 зниз. (1.2 ) |
6 |
10 |
10 |
88.6 |
- |
20 |
70 |
10 |
5.5 |
5.7 зниз. (0,2) |
7 (інд |
3 |
3 |
100 |
- |
- |
33 |
67 |
3 |
|
8 |
10 |
10 |
86.4 |
- |
40 |
50 |
10 |
6.5 |
8 зниз. (1.5 ) |
9 |
7 |
7 |
85,5 |
- |
43 |
43 |
14 |
5.8 |
6.7 зниз. ( 0.9) |
Всього |
50 |
52 |
85 |
- |
33 |
54 |
13 |
5.5 |
6.3 зниз. (0.8) |
Порівняльна таблиця результатів навчальної діяльності протягом трьох років
Навчальний рік |
К-сть учнів |
Рівень навчальних досягнень |
Середній бал |
Якісний показник |
|||||||
Високий |
Достатній |
Середній |
Початковий |
||||||||
к-сть |
% |
к-сть |
% |
к-сть |
% |
к-сть |
% |
||||
2019/2020 |
41 |
- |
- |
13 |
43 |
13 |
43 |
4 |
14 |
6.3 |
43 |
2020/2021 |
43 |
- |
- |
17 |
50 |
16 |
47 |
1 |
13 |
6.7 |
50 |
2021/2022 |
52 |
- |
- |
17 |
33 |
28 |
54 |
7 |
13 |
5.5 |
33 |
Підсумовуючи показники навчальної діяльності закладу, слід звернути увагу на те, що якість навчальних досягнень учнів порівняно з попереднім навчальним роком погіршилася. У 1 та 2 класах формувальне оцінювання. У 3-9 класах учнів з високим рівнем навчальних досягнень немає, достатній рівень навчальних досягнень мають 17 учнів , що становить 33 %, середній рівень мають 28 учнів – 54 %, початковий рівень у 7 учнів -13 % - це на 6 учнів більше, ніж минулого року. Якість знань погіршилася через впровадження дистанційного навчання, під час якого не всі учні мали доступ до Інтернет-платформ, на яких проводилось навчання.Найвищий показник відвідування учнями закладу в 3 класі (94%). Найнижчий показник відвідування закладу мають учні 5 класу (66 %) В основному пропуски були за станом здоров’я та по поважній причині за заявами батьків. Пропусків без поважних причин не було.
Результати анкетування показують, що опитані учні не в повній мірі володіють поняттям академічної доброчесності і не всі знають наслідки недотримання даних етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання. На середньому рівні учні отримують інформацію щодо важливості дотримання академічної доброчесності. Як зазначають учні, вчителі закладу постійно інформують їх про критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти, але в більшій мірі це відбувається на основі звернення до вчителя. У більшості випадків оцінювання навчальних досягнень вчителі здійснюють справедливо. На думку учнів, головною метою оцінювання є визначення рівня їх знань, умінь і навичок. Близько половини школярів зазначило, що успіх у навчанні залежить від їх особистої наполегливості та мотивації батьків, інша половина- від рівня викладання навчального предмету. На достатньому рівні учні оцінюють доступність та відкритість керівництва закладу до спілкування, з проханнями до керівництва закладу звертаються учні часто, і обов'язково отримують відповідь на своє звернення.
Рівні оцінювання за вимогами:
2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень- достатній;
2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти - потребує покращення;
2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування в здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання– потребує покращення.
Педагогічна діяльність педагогічних працівників
Директор закладу формує штат закладу, сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Постійний професійний розвиток та підтримка власної професійної траєкторії кожного педагогічного працівника – необхідна умова для якісної освітньої діяльності закладу. Керівництво, враховуючи потреби закладу та особливості освітньої програми, заохочує та підтримує методичну роботу педагогічних працівників, їхню участь у професійних конференціях, семінарах, курсах підвищення кваліфікації у різних формах.
На початок 2021-2022 навчального року до роботи стало 11 педагогічних працівників.
1 |
Вища категорія |
1 |
9 % |
2 |
І категорія |
5 |
45 % |
3 |
ІІ категорія |
1 |
28% |
4 |
Спеціаліст |
3 |
9 % |
5 |
Бакалавр |
1 |
9% |
Педагогічна діяльність педагогічних працівників базується на використанні сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність. Частина педпрацівників розробляють календарно- тематичні плани самостійно, більше половини - використовують зразки, що пропонуються у фахових виданнях. При складанні планів учителі спілкуються з колегами по методичному об'єднанню, спираються на власний досвід та рекомендації Міністерства освіти і науки України. Педагоги аналізують ефективність планування в кінці навчального року, враховують результати аналізу при подальшому плануванні роботи. Частиною вчителів при внесенні коректив до планування враховуються специфіка та рівень підготовки учнів конкретного класу, особливості організації освітнього процесу. Результати спостережень за навчальними заняттями свідчать, що більшість педагогів швидко аналізують хід уроку й за потреби вносять корективи відповідно до успішності досягнення поставлених цілей. Навчальні програми з усіх предметів в 2021-2022н.р. виконані. Більша частина вчителів використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. Значна увага приділяється формуванню в учнів таких ключових компетентностей: спілкування державною та іноземними мовами, інформаційно-комунікативна, громадянська, культурна, навчання впродовж життя. За потреби в закладі застосовується технологія дистанційного навчання. Більшість вчителів застосовують медіа ресурси «На урок», «Всеосвіта». Заняття проводяться в синхронному та асинхронному режимах. Педпрацівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учня, що здобуває освіту за індивідуальною формою. Учителі використовують зміст предмета, інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей: виховання патріотизму, громадянської свідомості та відповідальності, толерантності, поваги до державної мови, культурних цінностей, розвивають навички співпраці та культуру командної роботи. Інформаційно-комунікаційні технології та електронні освітні ресурси використовуються вчителями на різних етапах педагогічної діяльності - при підготовці та проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, для зворотного зв'язку, інформування учнів. Більшість вчителів використовують технічні можливості платформи Zoom, онлайн-тести на сайтах-тренажерах.
Серед форм комунікації з батьками педагоги надають перевагу індивідуальному спілкуванню та батьківським зборам, що проводилися як очно, так і з використанням платформи Zoom . Батьки зацікавлені в інформації, розміщеній на сторінці «Ташинська гімназія» закладу у фейсбуці. Частина учнів відзначають, що перевантажені домашнім завданням. У закладі розроблено положення про академічну доброчесність. Зі змістом положення ознайомлені здобувачі освіти.
Рівні оцінювання за вимогами:
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти - достатній;
3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників -достатній;
3.3. Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти - достатній ;
3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності - достатній.
Управлінські процеси
Аналізуючи напрям «Управлінські процеси», зазначимо, що у закладі розробляється, буде розглянуто на педагогічній раді наприкінці серпня стратегію розвитку закладу освіти на 2022 – 2027 рр. До розроблення стратегії розвитку залучено адміністрацію, педагогічних працівників закладу, представників батьківської та учнівської громад шляхом створення робочих груп для визначення пріоритетних напрямів розвитку. Стратегія розвитку враховує специфіку та умови діяльності закладу, включає завдання щодо створення рівного доступу для здобуття якісної освіти, формування ключових компетентностей; створення сучасної матеріально-технічної бази закладу інклюзивного середовища та інші завдання.
На 2021-2022 н.р. річний план роботи гімназіїбув створений відповідно до стратегії розвитку закладу з урахуванням освітньої програми. До розроблення річного плану залучалися педагогічні працівники закладу та батьки здобувачів освіти під час проведення анкетування. Структуру річного плану створено за розділами освітньої діяльності, які охоплюють напрями: освітнє середовище закладу освіти, система оцінювання здобувачів освіти, педагогічна діяльність педагогічних працівників та управлінські процеси закладу освіти. Додатком до річного плану є аналіз виконання річного плану минулого навчального року, у якому визначено виконані завдання та завдання, які потребують корекції.
Діяльність педагогічної ради закладу відображає та спрямовується на реалізацію річного плану (тематика засідань педагогічних рад, питання до розгляду, організаційні, методичні заходи). У закладі відбувається моніторинг якості освітньої діяльності. Розроблено, затверджено та оприлюднено положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, яка містить опис стратегій і процедур забезпечення якості освіти. Було проаналізовано опитування учнів та їх батьків .
Керівник закладу регулярно звертається до засновника із клопотаннями щодо поліпшення матеріально-технічної бази закладу. Наприкінці календарного року формується та надається заявка засновнику щодо здійснення капітальних та поточних ремонтних робіт. План розвитку матеріально- технічної бази закладу включено до стратегії розвитку закладу.
В закладі ведеться журнал звернень громадян та особистого прийому. Заклад має офіційну сторінку у фейсбуці та оприлюднює інформацію на сайті засновника. Зміст інформації відповідає вимогам статті 30 Закону України «Про освіту».
У 2021-2022н.р. управлінська діяльність в умовах карантинних обмежень та в умові введення режиму воєнного стану здійснювалася з використанням дистанційних технологій. Це стало певним викликом для адміністрації закладу, але і дало поштовх для пошуку та вдосконалення нових форм управлінської діяльності закладу. Педагогічні ради, наради при директорові, засідання методичної ради в закладі були проведені як в офлайн, так і онлайн форматі.
Штатний розпис закладу забезпечує виконання освітньої програми. Більшість предметів викладаються педагогічними працівниками, які мають відповідний фах.
З метою морального заохочення працівників закладу готуються подання на нагородження грамотами та подяками на рівні селищної ради. За погодженням з профспілковими комітетами, відповідно до укладеного колективного договору щорічно працівникам закладу надаються додаткові дні до відпустки за певні виконувані види роботи.
На початку календарного року у закладі педагогічною радою схвалюється план підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Вчителі обирають для себе різноманітні форми підвищення кваліфікації: тренінги, семінари, програми тощо. Підвищення кваліфікації здійснюється як шляхом очного так і дистанційного навчання на базі платформ EdEra, «Всеосвіта», «На урок» та ін. Переважна більшість педагогічних працівників вважає, що керівництво закладу сприяє їх професійному зростанню, регулярно звертаються із клопотаннями до педагогічної ради закладу про зарахування отриманих сертифікатів. Проте відсутні педагогічні працівники закладу, які пройшли сертифікацію. Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються статутом закладу, правилами внутрішнього розпорядку, правилами для учнів. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх права в закладі не порушуються, обізнані зі своїми правами та обов'язками. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень.
Пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу обговорюються та отримуються під час педагогічних рад, засідань батьківського комітету гімназії, у Вайбер - групі вчителів, на класних годинах, засіданнях учнівського самоврядування, під час анкетування, опитування. Варто зазначити, що більшість пропозицій від здобувачів освіти та їх батьків надходять щодо покращення матеріально-технічної бази закладу.
У закладі діють загальношкільні батьківські збори, учнівське самоврядування. В кінці навчального року відбувається публічний звіт керівника закладу про свою діяльність перед батьками, педагогами та громадськістю. Відбуваються зустрічі керівництва гімназії із представниками учнівського самоврядування для вирішення питань щодо покращення освітнього процесу, урізноманітнення дозвілля, проведення заходів.
Режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу. Між уроками є дві великі перерви. Тривалість уроків визначена санітарними вимогами. Розклад навчальних занять в повній мірі забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей учнів, в ньому враховано норми санітарного регламенту та постанов КМУ щодо роботи закладу в умовах пандемії та режиму воєнного стану. У закладі один спортивний зал та спортивна площадка, на якій проводяться уроки фізичної культури за сприятливих погодних умов. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми.
У закладі не зафіксовано випадків недоброчесної поведінки. В анкетах учні зазначають, що вчителі і керівництво інформують їх про негативне ставлення до корупції переважно на уроках та під час бесід.
Методична робота
Відповідно до Законів України «Про освіту»,«Про дошкільну освіту» «Про повну загальну середню освіту», керуючись Статутом Ташинської гімназії Березанської селищної ради, адміністрацією закладу проаналізовано стан та ефективність методичної роботи.
Основним видом діяльності закладу є освітня діяльність у сфері дошкільної (заклад має дошкільний структурний підрозділ), початкової (реалізація основних положень Концепції « Нової української школи») та базової середньої освіти.
Згідно з річним планом роботи педагогічний колектив закладу працював над методичною проблемою «Створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного вихованця та здобувача освіти в закладі освіти нового типу- гімназії через запровадження здоров’язберігаючих технологій , створення безпечного освітнього середовища».
На початку навчального року була створена методична рада на чолі з директором Габерштро В.І. До її складу увійшли керівники методичних об’єднань С.Д. Сидорчук, С.В. Дмитренко, Манзарук В.М. та заступник директора з НВР О.І. Кузнецова. Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенніпедагогічнихрад, семінарів, іншихметодичнихзаходів.
За участі методичної ради вивчалися такі питання: адаптація учнів 1 та 5 класів; моніторинг рівня навчально- пізнавальної діяльності здобувачів освіти за І семестр, за рік, стан виконання навчальних програм з предметів, регулярно здійснювався контроль за веденням класних журналів, зошитів з контрольних робіт, учнівських робочих зошитів, щоденників, збереженням підручників. За результатами вивчення узагальнених матеріалів розроблені рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.
У 2021/2022 навчальному році активізовано роботу педагогів щодо оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями: у 1-9 класах з 14 березня по 31 травня успішно проводився освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання на платформі ZOOM та інших онлайн-сервісах (згідно з наказом по закладу від 10.03.2022 № 35 «Про організацію освітнього процесу для здобувачів освіти 1-9 класів з використанням технологій дистанційного навчання з 14.03.2022 р. під час дії правового режиму воєнного стану».
Атестація педагогічних працівників закладу у 2021/2022 навчальному році проводилась згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (із змінами і доповненнями , внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.11 № 1473 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», наказом Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1135 «Про внесення змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників»), плану роботи атестаційної комісії відділу освіти ,культури, молоді та спорту Березанської селищної ради. Педагогічний колектив був ознайомлений з наказом відділу освіти ,культури, молоді та спорту № 193 від 16.09.2021 р. «Про створення атестаційної комісії та затвердження її складу».
У 2021/2022 навчальному році проведено атестацію вчителів початкових класів Дмитренко С.В., Бондаренко В.В., вчителя історії та правознавства Габерштро В.І.. та вихователь дошкільного підрозділу Сушкова Л.І. Адміністрацією закладу надано допомогу цим вчителям по складанню особистих планів роботи на період атестації та в міжатестаційний період. Значну увагу було приділено опрацюванню законодавчої, правової та нормативної документації з питань атестації педагогічних працівників. Методичні та інформаційні матеріали були розміщені на стенді «Атестація» Вчителі презентували свій досвід роботи на педагогічній раді (протокол №8 від 29.03.2022 р) та в чаті групи «Вчителі Ташинської гімназії» у Viber . За результатами атестації Габерштро В.І, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст вищої категорії», Бондаренко В.В. відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст І категорії», Дмитренко С.В. та Сушкова Л.І. відповідають раніше встановленому 11 тарифному розряду.
На належному рівні планується та проводиться робота методичних об'єднань. В закладі працюють МО вчителів – предметників (керівник Сидорчук С.Д.), класних крівників (кер. Манзарук В.М.) та динамічна група вчителів початкових класів і вихователів ДП ( кер. Дмитренко С.В.). За відповідно складеними планами велася документація МО. На засіданнях педагогічні працівники обмінювалися досвідом (декларовані уроки, позаурочні виховні заходи, взаємовідвідування). Вчителі пов'язують свою роботу із проблемною темою закладу, вивчають та впроваджують сучасні технології навчання, розглядають актуальні питання з дидактики, педагогіки, психології, проводять предметні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи, готують творчі звіти, презентації.
Однією з пріоритетних на сучасному етапі є проблема підвищення професійного рівня вчителя через його самоосвіту. Адже основне завдання методичної служби полягає в тому, щоб включити вчителів у процес підвищення своєї професійної кваліфікації. Саме з цією метою в плані роботи закладу з педагогічними кадрами були передбачені індивідуальні форми роботи: індивідуальна робота над науково-методичною проблемою, самостійна робота, курсова перепідготовка, творчі звіти, опрацювання фахових журналів і методичної літератури та інше. Значна увага приділяється підвищенню кваліфікації вчителів для роботи в умовах НУШ.
У 2021/2022 н.р. вдосконалили свій методичний рівень та пройшли курси підвищення кваліфікації при Миколаївському ОІППО: Сидорчук С.Д. (учителів хімія, 2022, учителів математики та інформаційна освітня галузь НУШ (5-6 класи), 2021 ), Панасенко Л.В.( учителів біології, 2021, природнича освітня галузь та здоров’я, безпека та добробут НУШ (5-6 класи), 2021), Бондаренко В.В. (учителів початкових класів,2022), Манзарук В.М. (учителів зарубіжної літератури, 2021, 2022, педагогів-організаторів, 2021, зарубіжна література НУШ (5-6 класи), 2021), Кузнецова О.І.( заступників директора з НВР, 2021, українська мова та література НУШ (5-6 класи), 2021), Дмитренко Д.В.(мистецька освітня галузь НУШ (5-6 класи), 2021), Мисків А.А.(учителів англійської мови, 2021,фізична культура НУШ (5-6 класи), 2021), Габерштро В.І.(керівників ЗЗСО, учителів правознавства, 2021, історична освітня галузь, етика НУШ (5-6 класи), 2021, учителів історії, 2022). Дмитренко С.В.(учителів початкових класів, 2021), Головенко О.М..( учителів образотворчого мистецтва, етики, 2021, мистецька освітня галузь НУШ (5-6 класи), 2021, учителів трудового навчання, 2022), Більшість педагогічних працівників протягом навчального року проходили дистанційно курси, вебінари, конференції на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus, ТОВ «Освіта», ОП « На урок», «Всеосвіта», ЦПО« Генезум», EdEra- студія онлайн-освіти, результати яких були визнані рішеннями педагогічних рад ( протоколи №1 від 26.08.2021р., №2 від 15.09. 2021р., №3 від 29.12.2021 р., №5 від 22.02.2022, № 11 від 06.06.2022 р.)
Всі педагоги закладу зареєстровані і працювали на єдиній Платформі реєстрації слухачів курсів підвищення кваліфікації. Відповідальною за роботу на Платформі наказом по закладу освіти від 17.12.2020 р. № 138 призначено заступника директора з НВР Кузнецову О.І.
Протягом року продовжувалась робота щодо впровадження інноваційних технологій в освітньому процесі . На педагогічних радах були розглянуті такі питання:
- Моніторинг і критерії оцінювання сучасних здобувачів освіти. Патріотичне виховання учнів на засадах духовного гуманізму.
- Про інклюзивне навчання в дошкільному підрозділі
- Про перехід до нового Державного стандарту базової середньої освіти, організація освітнього процесу в 5 класі Нової української школи.
- Про особливості вибору та структуру модельних навчальних програм для 5-9-х класів. Про відмінності між модельною та навчальною програмами та порядок розробки та впровадження навчальних програм.
- Про атестацію педагогічних працівників. Презентація досвіду роботи педагогів: Габерштро В.І. ,Дмитренко С.В., Бондаренко В.В., Сушкової Л.І.
- Про роботу закладу освіти в умовах воєнного стану. Підготовка закладу освіти та формувань цивільного захисту до дій в надзвичайних ситуаціях воєнного характеру.
При підготовці до засідань педагогічної ради видавався наказ по закладу, визначалась робоча група. Це давало змогу ґрунтовно висвітлити питання. Адміністрація та педагоги представляли доповіді і виступи, презентації, які систематизовано у окремих папках, що дає можливість активніше використовувати матеріали у методичній роботі. Щомісяця, згідно річного плану роботи закладу, проводилися наради при директорові, на яких вирішувалися актуальні проблеми освітнього процесу, проводилися відеоконсультації щодо впровадження в освітній процес головних засад Нової української школи, презентації щодо проведення самооцінювання якості освітньої діяльності, дотримання академічної доброчесності тощо.
Предметні тижні проводились згідно річного плану. У закладі працювали гуртки : народознавчий «Оберіг», керівник Бондаренко В.В., вокального мистецтва «Співаночка», керівник Дмитренко Д.В., художньо-естетичний «Чарівники», керівник Головенко О.М, «Театрали», керівник Дмитренко С.В. Гуртківцями було проведено ряд різноманітних пізнавальних, розважальних заходів. Слід відзначити заходи, які проводили керівники гуртків Бондаренко В.В , Дмитренко Д.В.. та педагог-організатор Манзарук В.М.
На належному рівні в закладі проводиться робота з обдарованими дітьми. Було проведено перші етапи Всеукраїнських олімпіад з предметів, Конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика, брали участь у різноманітних обласних конкурсах художньо-естетичного циклу. Наші перемоги:
у І етапі обласного конкурсу-виставці «Український сувенір».
- Тодорова Дар’я посіла І місце за роботу оберіг на удачу «Щастя»
у І етапі обласного конкурсу-виставці «Новорічна композиція»
- Тодорова Дар’я посіла І місце за роботу «Новорічний серпанок» і ІІІ місце у ІІ етапі за підсумками обласного конкурсу «Новорічна композиція»
- ШаповаловРадіон – ІІ місце за роботу «Засніжене село»,
- Шаповалов Єгор – ІІ місце за роботу «Зимова казка»,
- Деркач Дмитро – ІІ місце за роботу «Північний олень»
у І етапі щорічного обласного конкурсу читців-декламаторів «Поетична пристань» Каснян Артур -ІІ місце
Наші діти брали участь у ХХХ Міжнародному багатожанровому фестивалі-конкурсі мистецтв «Зірки тисячоліття»
- Колектив «РІЗНІ» лауреат І Премії в номінації Світловий театр
- Мисків Таїсіялауреат І Премії в номінації Світловий театр
А також брали участь (дистанційно) в щорічній обласній виставці-конкурсі науково-технічної творчості «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» з роботою «UkrainianGirl» Тодорова Дар’я., у Всеукраїнській фото-акції «Народжені у вишиванці», у відео дайджесті «У рідному краї цвітуть вишиванки»
Рівні оцінювання за вимогами:
4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань - потребує покращення;
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм - достатній;
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників - достатній;
4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою - достатній;
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності -потребує вдосконалення.
Напрямки удосконалення освітніх і управлінських процесів
На підставі комплексного самооцінювання навчального закладу на 2022-2023н.р. визначені наступні шляхи удосконалення освітніх і управлінських процесів закладу освіти:
- Для вдосконалення освітнього процесу :
- Освітній процес спрямувати на підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів шляхом посилення індивідуалізації та диференціації освітньої діяльності, свідомого вмотивованого ставлення до навчання кожного учня, роботу з обдарованими дітьми ( в тому числі дистанційно);
- Працювати в напрямку забезпечення наступності між початковою, основною та старшою школою, враховуючи психологічні особливості та рівень пізнавальної діяльності учнів різних вікових груп, враховуючи вимоги Державних стандартів початкової і базової та повної загальної середньої освіти;
- Створити належні умови для поступової адаптації учнів 1-2-х класів до навчання у школі І ступеня (НУШ), учнів 4-х класів до навчання у школі ІІ ступеня;
- Вдосконалювати організаційно-методичну роботу з підготовки та участі випускників у ДПА, спрямувавши її на високий результат;
- Дотримуватися вимог, встановлених Санітарним регламентом для
закладів загальної середньої освіти, при визначенні об'єму домашніх завдань з метою запобігання перевантаженню здобувачів освіти.
- Для вдосконалення системи оцінювання здобувачів освіти:
- Провести засідання методичних об'єднань, тренінги щодо впровадження формувального оцінювання, використання різних прийомів, надання зворотного зв'язку від учителя до учня у різних формах щодо сприйняття, розуміння та засвоєння ними навчального матеріалу, що дозволять учням побачити власний індивідуальний поступ;
- Долучати учнів до розроблення критеріїв оцінювання різних видів навчальної діяльності;
- Розвивати в учнів здатність до самооцінювання їхнього прогресу та навчальних досягнень;
- Здійснити моніторинги за допомогою спостереження за проведенням навчальних занять і анкетування здобувачів освіти.
- З метою поліпшення освітнього середовища закладу освіти:
- Урізноманітнити асортимент страв примірного чотиритижневого меню та покращити якість готової продукції;
- Оновити мережу Інтернет у закладі ;
- Поповнювати матеріально-технічну та дидактичну бази тощо.
- З метою удосконалення управлінських процесів закладу освіти:
- Розробити систему заходів щодо навчання учнів безпечному користування Інтернетом, стратегіям ненасильницької та безконфліктної комунікації;
- Посилити контроль системи документообігу, шкільної документації в усіх ланках, приведення її у відповідність до номенклатури справ та вимог Інструкції з діловодства.
- Працювати в напрямку підвищення рівня професійної майстерності та мобільності педагогічних працівників в умовах неперервної освіти;
- Продовжити вивчення та узагальнення ефективного досвіду роботи вчителів, організувати роботу педагогів в рамках методичних об’єднань;
- Сприяти втіленню в практику роботи педколективу новітніх освітніх технологій, оволодівати інструментами дистанційного навчання.
Ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти
-
Проектна потужність закладу освіти – 192 особи;
-
Ліцензований обсяг осіб (витяг з розпорядження голови облдержадміністрації від 03.01.2023 № 3 – р «Про ліцензування освітньої діяльності»
-
Фактична кількість осіб, які навчаються в закладі освіти станом на 01.09.2022 р. - 71
-
Мережа класів станом на 01.09.2022 р.
К Л А С И |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ВСЬОГО |
10 |
6 |
10 |
6 |
10 |
6 |
10 |
3 |
10 |
71 |
Фактична кількість вихованців дошкільного структурного підрозділу станом на 01.09.2022 р. – 7.
Мова освітнього процесу
Мовою освітнього процесу в закладі освіти відповідно до Закону України “Про освіту”, Закону України “Про державну мову України”, Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, Конституції України та Статуту гімназії є українська мова.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Стаття 10. Державною мовою в Україні є українська мова.
Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.
В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України.
Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.
Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»
Стаття 7. Мова освіти (РЕД.)
-
Мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова.
-
Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування, насамперед англійської мови, в державних і комунальних закладах освіти.
-
У закладах освіти відповідно до освітньої програми можуть викладатися одна або декілька дисциплін двома чи більше мовами – державною мовою, англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ»
Стаття 21. Державна мова у сфері освіти (РЕД.)
-
Мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова.
-
Держава гарантує кожному громадянину України право на здобуття формальної освіти на всіх рівнях (дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої), а також позашкільної та післядипломної освіти державною мовою в державних і комунальних закладах освіти.
-
Заклади освіти забезпечують обов’язкове вивчення державної мови, зокрема заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, в обсязі, що дає змогу провадити професійну діяльність у вибраній галузі з використанням державної мови.
-
Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування, насамперед англійської мови, в державних і комунальних закладах освіти.
-
У закладах освіти відповідно до освітньої програми одна або декілька дисциплін можуть викладатися двома чи більше мовами – державною мовою, англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу.
-
Викладання іноземної мови в закладах освіти і на курсах з вивчення іноземних мов здійснюється відповідною іноземною або державною мовою.
Кадровий склад Ташинської гімназії Березанської селищної ради згідно з ліцензійними умовами:
-
Директор
-
Заступник директора
-
Учителі
-
Вихователь дошкільного структурного підрозділу
-
Асистент вихователя дошкільного структурного підрозділу
-
Помічник вихователя дошкільного структурного підрозділу
-
Вихователь по підвозу учнів
-
Педагог-організатор
-
Керівники гуртків
-
Технічний персонал
Кількість педагогічних працівників |
12 |
З них мають основну роботу |
12 |
З них керівників гурткової роботи |
4 |
З них кількість вихователів по підвозу учнів |
1 |
Технічні працівники |
9 |
Педагог-організатор |
1 |
Із 12 педагогічних працівників:
за освітньо – кваліфікаційним рівнем:
спеціалістів( мають повну вищу освіту) – 8 - (61,53%)
бакалавр – 1 - (7,7%)
молодший спеціаліст - 3 (30,77%)
за кваліфікаційними категоріями:
«Спеціаліст вищої категорії» - 1 (7,7 %);
«Спеціаліст І категорії» - 4 ( 30,76 %);
«Спеціаліст ІІ категорії» - 2 ( 15,39 %);
«Спеціаліст» - 3 (30,76 %);
ХІ тарифний розряд – 2 (15,39 %).
Відповідно до чинного законодавства здійснюється атестація вчителів за результатами якої визначають відповідність їх займаній посаді, рівень кваліфікації, установлюють тарифний розряд, кваліфікаційну категорію, присвоюють педагогічні звання.
В закладі організована робота щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Педагогічна майстерність вчителів удосконалюється на курсах підвищення кваліфікації при Миколаївському інституті післядипломної педагогічної освіти, на вебінарах, обласних семінарах, педагогічних радах, методичних об’єднаннях, шляхом організації самостійної діяльності.
Станом на 01.09. 2022 р. в закладі освіти наявні вакансії:
-
Вчитель англійської мови – 15 годин;
-
Практичний психолог – 0.25 ст.
Батькам майбутніх першокласників
Правила прийому до 1 класу на 2023-2024 навчальний рік
1. Які нормативні документи регулюють вступ до 1 класу?
Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти i науки України від 16 квітня 2018 року № 367, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 р. за № 564/32016. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0564-18.
Коли розпочинається прийом документів для вступу дитини до 1 класу на 2023-2024 н.р.?
Із 20 квітня 2023 р. розпочинається прийом документів для вступу дитини в перший клас гімназії. Прийом документів для вступу до Ташинської гімназії буде здійснюватися за графіком, розміщеним на інформаційному стенді закладу освіти.
Графік прийому документів:
Вівторок 12:30 – 14:30 ;
Четвер 12:30 – 14:30 .
-
Чи визначена дата закінчення прийому документів для вступу дитини до 1 класу на 2023-2024 н.р.?
Дата закінчення прийому закладами загальної середньої освіти документів для вступу до 1 класу — 31 травня 2023 р.
2.Хто подає документи для вступу дитини до 1 класу?
Документи подаються одним з батьків дитини (їх законними представниками) особисто до 31 травня 2023 р.
1.Які необхідні документи для зарахування до 1 класу?
Необхідно одному з батьків до 31 травня надати:
-
заяву про зарахування (додаток 1),
-
копію свідоцтва про народження дитини та оригінал;
-
оригінал медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089.
1.Чи необхідна присутність дитини при подачі документів
до 1 класу?
Присутність дитини під час подання заяви про зарахування або її зарахування не є обов’язковою.
-
Яким документом підтверджується належність дитини до категорії осіб з особливими освітніми потребами?
Підтвердженням інформації про належність дитини до категорії осіб з особливими освітніми потребами є висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну оцінку дитини з особливими освітніми потребами чи висновок психолого-медико-педагогічної консультації (за наявності). {Абзац пункту 8 в редакції Постанови КМ № 806 від 19.09.2018}. Під час подання заяви надається оригінал відповідного документа.
З якого віку краще іти дитині до школи?
Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (Закон України «Про освіту», розділ ІІ, стаття 12, п.4).
Коли буде зарахування дитини до школи?
До 01 червня включно зараховуються усі діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти, чи випускниками дошкільного підрозділу цього закладу освіти (за його наявності) (розділ ІІ, стаття1, п 3, пп1 Порядку).
|
Додаток 1 до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (пункт 4 розділу І)
|
ЗРАЗОК |
Директору _______________________ (повне найменування закладу освіти) _________________________________ (прізвище та ініціали директора) _________________________________, (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) заявника чи одного з батьків дитини) який (яка) проживає за адресою: ________________________________ (адреса фактичного місця проживання) Контактний телефон: ______________ Адреса електронної поштової скриньки: ________________________ |
ЗАЯВА
про зарахування до закладу освіти
Прошу зарахувати _______________________________________________ |
(прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) |
до ___ класу, який (яка) фактично проживає (чи перебуває) за адресою: ____________________________________________________________________,на _____________ форму здобуття освіти.
Повідомляю про: наявність права на першочергове зарахування: так/ні (потрібне підкреслити) (_______________________________________________________); (назва і реквізити документа, що підтверджує проживання на території обслуговування закладу освіти) |
навчання у закладі освіти рідного (усиновленого) брата/сестри: так/ні (потрібне підкреслити) _______________________________________________; (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) брата/сестри) роботу одного з батьків дитини в закладі освіти __________________ ____________________________________________________________________; (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), посада працівника закладу освіти) навчання дитини у дошкільному підрозділі закладу освіти: так/ні (потрібне підкреслити); |
потребу у додатковій постійній чи тимчасовій підтримці в освітньому процесі: так*/ні (потрібне підкреслити); інші обставини, що є важливими для належної організації освітнього процесу ____________________________________________________________ Підтверджую достовірність всієї інформації, зазначеної в цій заяві та у доданих до заяви документах. Додатки: ____________________________________________________________________ (за переліком згідно з пунктом 4 розділу І Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367) |
_________ ________________ (дата) (підпис) |
______________________________________
*Зазначається лише для дітей з особливими освітніми потребами.
Структура та органи управління закладу
Система управління Ташинської гімназії Березанської селищної ради відповідає статті 36 Закону України «Про повну загальну середню освіту освіту» № 463-ІХ від 16.01.2020 та Статуту закладу (затверджено рішенням Березанської районної ради від 20.10.2016 № 14).
Управління Ташинської гімназії Березанської селищної ради в межах повноважень, визначених законами та установчими документами закладу, здійснюють:
засновник
– Засновником Ташинської гімназії є Березанська селищна рада Миколаївської області, заклад підпорядкований відділу освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради. Власник або уповноважений ним орган здійснює фінансування Закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
керівник закладу освіти – директор Ташинської гімназії Валентина Іванівна Габерштро. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Повноваження та відповідальність керівника закладу освіти визначається законом та установчими документами закладу освіти.
постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом і Статутом закладу освіти. Головою педагогічної ради є керівник закладу освіти.
колегіальний орган громадського самоврядування – Рада закладу. Вищим органом громадського самоврядування Закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік. У період між загальними зборами діє рада Закладу. Очолює раду закладу освіти голова, який обирається із складу ради.
органи самоврядування здобувачів освіти – учнівське самоврядування;
інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. У закладі створені і діють учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, положення про які затверджено педагогічною радою та наказом по закладу.
Територія обслуговування,
закріплена за закладом освіти засновником
До території обслуговування, закріпленої за Ташинською гімназією Березанської селищної ради засновником відносяться :
-
село Ташине Миколаївського району Миколаївської області;
-
село Любліне Миколаївського району Миколаївської області;
-
село Прогресівка Миколаївського району Миколаївської області.
Директор Валентина ГАБЕРШТРО
Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу
https://rada.info/upload/users_files/04376624/20ee314f4c54160ccce4c9dc78c8cce6.pdf
Про зарахування та відрухування учнів до закладу освіти
https://rada.info/upload/users_files/04376624/172f1f2db25da78db2b457d34a8fe55e.pdf
Про створення безпечного освітнього середовища
https://rada.info/upload/users_files/04376624/a7edd0732ae33a45e27b922f558710e7.pdf
Про затвердження Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу
https://rada.info/upload/users_files/04376624/b4d822eef1f2bfdaecf16bd2d4ebbcad.pdf
Про ліцензування освітньої діяльності
https://rada.info/upload/users_files/04376624/fe6805c469bf059b9645ba9e78f24ff0.pdf
Про затвердження правил поведінки здобувачів освіти
https://rada.info/upload/users_files/04376624/d94fa7d99a37b19eea27e738811441df.pdf
Про внутрішню ситему забезпечення якості освіти
https://rada.info/upload/users_files/04376624/42340b89c78452d63e7cc59bb30fd89f.pdf
Освітня програма дошкільного підрозділу Ташинської гімназії
https://rada.info/upload/users_files/04376624/a1523b56db94533ca48c148453995664.pdf
Правила поведінки здобувачів освіти
https://rada.info/upload/users_files/04376624/410d19863f80aa2c231d4a3e49d229c7.pdf
Угода Спільноти закладу освіти
https://rada.info/upload/users_files/04376624/ccf069dafaa682cfa660384df22541f2.pdf
Положення про внутрішню ситему забеспечення освіти
https://rada.info/upload/users_files/04376624/d5e2e415408fd091997e9f8bfde833cc.pdf
Освітня програма закладу
https://rada.info/upload/users_files/04376624/f197cd380826e96001a38828571a7bb4.pdf
Статут закладу
https://rada.info/upload/users_files/04376624/5fe6d3de305aeff1b3af06a6c1a9bafb.pdf