Лиманівський ліцей Березанської селищної ради
У 2022-2023 навчальному році в закладі навчається 74 учні. У 1-4 класах - 17 учнів, у 5-9 класах - 44 учні, у 10-11 класх - 13 учнів, випускників - 7.
В закладі працює 15 вчителів. З них: «спеціаліст вищої категорії» – 5; «спеціаліст І категорії» - 4; «спеціаліст» - 6. Педагогічні звання «учитель-методист» - 1; «старший вчитель» - 2; «відмінник освіти» - 2; «Заслужений учитель України» - 1.
Директор закладу: Гонтаренко Надія Леонідівна.
Адреса:
Електронна пошта: limanivska@ukr.net
Сторінка у Фейсбуці: https://www.facebook.com/limanivska.school
Школа – це простір життя дитини. Тут вона не готується до життя, а повноцінно живе. І тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації та гуманізації відносин між учнями і педагогами, школою і родиною.
В школі створені умови для продуктивної праці вчителів та учнів. У закладі функціонує 13 навчальних кабінетів, спортзал, музей Спорту, кабінет ЛФК, облаштовано новий спортивний майданчик з вуличними тренажерами.
Лиманівсьий заклад – це навчальний заклад з хорошими традиціями, багаторічними результативними напрацюваннями педагогів і в той же час з інноваційними підходами до освіти.Наша школа - «школа для всіх», де створюються комфортні умови для навчання всіх школярів. Головна мета - створення умов для самореалізації кожного школяра в пізнавальній та предметній діяльності.
Пріоритетними напрямками освітньої діяльності закладу є:
- формування і розвиток сучасної, демократичної особистості – творця власного життя;
- інноваційна діяльність;
- посилена увага до особистості вчителя, підтримка ініціативи та стимулювання його діяльності.
Школа – світ у пізнання
Адреса закладу:
Електорнна адреса:
Сторінка у Фейсбуці:
Рік заснування закладу: 1975
Самооцінювання закладу освіти
Самооцінювання освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів
Критерії |
Вербальне оцінювання |
Кількісне оцінювання
|
|||
В (високий) |
Д (достатній) |
ВП (вимагає покращення) |
Н (низький) |
||
НАПРЯМ 1.
|
|||||
Вимога 1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці
|
|||||
1.1.1. Приміщення і |
Територія навчального закладу тільки частково огороджена (не має можливості). |
|
|
+ |
|
1.1.2. Заклад освіти |
Навчальні кабінети переважно облаштовані з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог та вимог охорони праці і безпеки життєдіяльності. |
|
|
|
+ |
1.1.3. Здобувачі |
Заклад в достатній кількості забезпечений первинними засобами пожежогасіння. |
|
|
+ |
|
1.1.4. Працівники |
Територія навчального закладу є достатньо безпечною. |
|
|
+ |
|
1.1.5. У закладі |
Матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні потребує оновлення та капітального ремонту. |
|
|
+ |
|
1.1.6. У закладі |
У школі не допускається збирання, зберігання, використання та поширення Інтернет ресурси використовуються виключно з навчальною метою. |
|
|
+ |
|
1.1.7. У закладі |
У навчальному закладі напрацьовані спільно з педагогами, класними |
|
+ |
|
|
У цілому за вимогою 1.1: |
|
|
+ |
|
|
Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації |
|||||
1.2.1. Заклад освіти |
В навчальному закладі систематично проводиться аналіз звернень, що надходять до класних керівників, керівника закладу. Проводиться анкетування учнів, батьків та вчителів з метою виявлення основних чинників, що негативно впливають на психологічний комфорт та безпеку у закладі. |
|
+ |
|
|
1.2.2. Правила |
У школі розроблені правила поведінки для всіх учасників освітнього процесу. |
|
|
|
|
1.2.3. Керівник та |
Питання обізнаності педагогічних працівників та протидії насильству і булінгу у закладі освіти розглядаються на нарадах, засіданні педагогічної ради із залученням дітей та батьків. |
|
+ |
|
|
У цілому за вимогою 1.2: |
|
+ |
|
|
|
Вимога 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору |
|||||
1.3.1. Приміщення та |
Керівництво закладу вивчає потреби учасників освітнього процесу. |
|
|
+ |
|
1.3.2. У закладі освіти |
В школі не облаштоване освітнє середовище для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. |
|
|
|
+ |
1.3.3. Заклад освіти |
У закладі освіти не створена команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Здебільшого цим питанням займається заступник директора з навчально-виховної роботи та класні керівники. Стовідсотково залучаються батьки до прийняття всіх рішень стосовно навчання їхніх дітей. |
|
|
+ |
|
1.3.4. Освітнє |
У стратегії розвитку закладу освіти відображені заходи із вдосконалення освітнього середовища. Включені теми про здорове харчування, користь фізичної активності, спорту, правила екологічної поведінки, формування навичок здорового способу життя. |
|
+ |
|
|
1.3.5. У закладі освіти |
Шкільна бібліотека здійснює необхідний інформаційний супровід освітнього |
|
|
|
+ |
У цілому за вимогою 1.3: |
|
|
+ |
|
|
Загалом за напрямом І. Освітнє середовище закладу освіти |
|
|
+ |
|
|
НАПРЯМ 2. |
|||||
Вимога 2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних |
|||||
2.1.1. Здобувачі освіти |
При виконанні роботи вчитель, як правило, має розроблені критерії оцінювання |
|
|
+ |
|
2.1.2. Система |
Компетентісний підхід передбачає позитивне оцінювання досягнень учнів, |
|
|
+ |
|
2.1.3. Здобувачі освіти |
Для сприйняття здобувачами освіти системи оцінювання зрозумілою, чіткою і справедливою необхідно постійно враховувати думку учнів щодо системи |
|
|
|
|
У цілому за вимогою 2.1: |
|
|
+ |
|
|
Вимога 2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування |
|||||
2.2.1. У закладі |
Система оцінювання навчальних досягнень учнів потребує постійного моніторингу з боку керівництва закладу освіти. |
|
+ |
|
|
2.2.2. У закладі |
Використання оцінювання у балах як мірила оцінювання має не завжди позитивний ефект для визначення навчальних досягнень учнів: виставлення оцінок у межах класу відповідно до стандартного розподілу не залишає шансу для учнів, які потребують підтримки. |
|
|
+ |
|
У цілому за вимогою 2.2: |
|
|
+ |
|
|
Вимога 2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого |
|||||
2.3.1. Заклад освіти |
Освітній процес неможливий без мотивації учнів до навчання, яка сприяє |
|
|
+ |
|
2.3.2. Заклад освіти |
Найактивніше особистість формується у процесі самостійно організованої діяльності (праці, самонавчання, самовиховання, самооцінювання) під кваліфікованим педагогічним керівництвом
|
|
|
+ |
|
У цілому за вимогою 2.3: |
|
|
+ |
|
|
Загалом за напрямом ІІ. Система оцінювання здобувачів освіти |
|
|
+ |
|
|
НАПРЯМ 3. |
|||||
Вимога 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти |
|||||
3.1.1. Педагогічні |
У всіх вчителів наявні календарно-тематичні плани. Календарно-тематичне |
|
+ |
|
|
3.1.2. Педагогічні працівники |
Проблеми впровадження компетентнісного підходу обговорюються на засіданнях педагогічної ради та засіданнях МО. Реалізація компетентнісного підходу зазначена як основна науково-методична проблема, над вирішенням якої працює заклад освіти. У закладі іноді проводяться майстер-класи вчителів, які успішно впроваджують компетентнісний підхід у процесі викладання. Частина вчителів залучає учнів у дослідницьку та проектну діяльність, ставить та розв’язує проблемні завдання, іноді проводяться диспути, розв’язання ситуативних завдань. Частково відбувається |
|
|
+ |
|
3.1.3. Педагогічні |
У закладі за необхідності розробляють індивідуальні навачльні плани для дітей, які цього потребують. Спостерігається співпраця при розробленні індивідуальної освітньої траєкторії між учителем, класним керівником і батьками. Для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії використовуються інші організаційні форми освітнього процесу, крім класно-урочної, наприклад, індивідуальне навчання, сімейний патронат. |
|
|
+ |
|
3.1.4. Педагогічні |
Окремі вчителі мають оприлюднені публікації, методичні розробки, матеріали до навчальних занять. Деякі вчителі формують педагогічне портфоліо. На засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднань відбувається обмін досвідом між вчителями у закладі освіти. |
|
|
+ |
|
3.1.5. Педагогічні виховання та |
В основному простежується наскрізний процес виховання під час проведення |
|
|
+ |
|
3.1.6. Педагогічні |
Більшість вчителів володіють навичками впевненого користувача у використанні комп’ютерних технологій, офісних програм, використовують ІКТ у викладацькій діяльності. |
|
+ |
|
|
|
У цілому за вимогою 3.1:
|
|
|
+ |
|
Вимога 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників |
|||||
3.2.1.Педагогічні |
Більшість вчителів використовує різні форми підвищення кваліфікації. Це не тільки курсова перепідготовка в МОІППО, а також участь у різноманітних тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах тощо. |
|
+ |
|
|
3.2.2. Педагогічні |
Окремі педагогічні працівники беруть участь в інноваційній, дослідно- |
|
|
+ |
|
|
У цілому за вимогою 3.2: |
|
|
+ |
|
Вимога 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти |
|||||
3.3.1. Педагогічні |
Питання особистісно орієнтованого навчання є складним процесом, тому розгляду даного питання приділено увагу на засіданні педагогічної ради. Частина вчителів використовує під час проведення навчальних занять особистісно орієнтований підхід у навчанні. Частково простежуються під час освітнього процесу можливості розвитку учнів та їх самореалізація. В ході освітнього процесу в основному забезпечується психологічний комфорт дитини. Персоніфікований підхід у роботі з учнями реалізується у закладі освіти на належному рівні. |
|
+ |
|
|
3.3.2. Педагогічні |
Комунікація з батьками відбувається у різних формах: індивідуальні зустрічі, бесіди, онлайнова комунікація за допомогою соціальних мереж. Батьки |
|
|
+ |
|
3.3.3 У закладі |
Співпраця між педагогічними працівниками у закладі освіти відбувається під час роботи над розв’язанням певної науково-методичної проблеми, взаємовідвідування навчальних занять, поширення педагогічного досвіду. Періодично створюються творчі групи з реалізації проектної, дослідно-експериментальної діяльності. Такі групи виникають як з ініціативи адміністрації, так і за ініціативи самих педагогічних працівників. Частково діє інститут наставництва в закладі освіти. Наставником для інших працівників стає педагогічний працівник, який є більш обізнаним і |
|
+ |
|
|
У цілому за вимогою 3.3: |
|
+ |
|
|
|
Вимога 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності |
|||||
3.4.1. Педагогічні |
Педагогічні працівники в основному дотримуються норм академічної доброчесності в освітній діяльності, інформують учнів про необхідність дотримання норм академічної доброчесності. Педагоги частково спрямовують зміст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, в залежності від матеріалу розробляють такі завдання, які спонукають учнів критично мислити |
|
|
+ |
|
3.4.2. Педагогічні |
Педагогічні працівники частково інформують учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість, вчать учнів при використанні інформаційних джерел робити необхідні посилання та вказувати автора. Частина вчителів розробляє завдання, які унеможливлюють списування |
|
|
+ |
|
|
У цілому за вимогою 3.4: |
|
|
+ |
|
|
Загалом за напрямом ІІІ. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти |
|
|
+ |
|
НАПРЯМ 4. |
|||||
Вимога 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання |
|||||
4.1.1. У закладі |
В установі проводиться робота зі створення стратегії розвитку закладу освіти. |
|
|
+ |
|
4.1.2. У закладі |
Річний план роботи закладу освіти якнайповніше реалізує стратегію його розвитку. |
|
+ |
|
|
4.1.3. У закладі |
Закладом освіти розроблено та оприлюднено документ, що визначає стратегію і методику забезпечення системи якості освіти. |
|
|
+ |
|
4.1.4. Керівництво |
Матеріально-технічний стан закладу освіти не в повній мірі відповідає поставленій меті діяльності, яка визначена у стратегії розвитку закладу освіти та його освітній програмі. |
|
|
+ |
|
У цілому за вимогою 4.1: |
|
|
+ |
|
|
Вимога 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
|||||
4.2.1. Керівництво |
Керівництво закладу освіти намагається всіляко сприяти створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу. |
|
+ |
|
|
4.2.2. Заклад освіти |
Заклад освіти забезпечує досить змістовне наповнення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сторінки у соціальних мережах). |
|
|
+ |
|
У цілому за вимогою 4.2: |
|
|
+ |
|
|
Вимога 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних |
|||||
4.3.1. Керівник |
Штатний розпис закладу освіти достатньо забезпечує виконання освітньої програми. |
|
+ |
|
|
4.3.2. Керівництво |
Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального |
|
|
+ |
|
4.3.3. Керівництво |
Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації. Більшість педагогічних працівників вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові. |
|
+ |
|
|
У цілому за вимогою 4.3: |
|
+ |
|
|
|
Вимога 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
|||||
4.4.1. У закладі |
Права та обов’язки учасників освітнього процесу у закладі реалізуються шляхом затвердження відповідних регламентуючих документів (розроблено правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників, правила поведінки здобувачів освіти). |
|
+ |
|
|
4.4.2. Управлінські |
Частина учасників освітнього процесу вважають, що їхні пропозиції не в повній мірі враховуються під час прийняття управлінських рішень. |
|
|
+ |
|
4.4.3. Керівництво |
Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти . |
|
|
+ |
|
4.4.4. Керівництво |
Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проекти, заходи). |
|
|
+ |
|
4.4.5. Режим роботи |
Затверджений режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу та особливості діяльності закладу та є достатньо комфортним. |
|
|
+ |
|
4.4.6. У закладі |
Створені керівництвом закладу освіти умови в основному сприяють реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти. |
|
|
+ |
|
У цілому за вимогою 4.4: |
|
|
+ |
|
|
Вимога 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
|||||
4.5.1. Заклад освіти |
Керівництво закладу освіти працює над реалізацією заходів щодо формування академічної доброчесності. У закладі є Положення про академічну доброчесність. Факти порушення академічної доброчесності не виявлені. |
|
|
+ |
|
4.5.2. Керівництво |
Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції. |
|
+ |
|
|
|
У цілому за вимогою 4.5: |
|
|
+ |
|
|
Загалом за напрямом ІV. Управлінські процеси закладу освіти |
|
|
+ |
|
Досягнення в освітній діяльності й управлінських процесах закладу (сильні сторони):
- застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників;
- заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі;
- здійснюється систематичний аналіз результатів навчання здобувачів освіти та діяльності педагогічних працівників;
- педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток, у тому числі щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- організована співпраця з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечено постійний зворотний зв’язок;
- упроваджена практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці;
- адміністрація школи формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих працівників, сприяє підвищенню їх кваліфікації;
- режим роботи закладу враховує вікові особливості здобувачів освіти, відповідає їхнім освітнім потребам, забезпечує умови для реалізації прав і
обов’язків учасників освітнього процесу;
- керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції;
Проблеми, що потребують вирішення (слабкі сторони):
- недостатнє забезпечення навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, необхідним для реалізації освітньої програми;
- потребує розвитку простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу ( інформаційно-ресурсний
центр тощо);
- шкільна бібліотека здійснює необхідний інформаційний супровід освітнього процесу, частково здійснює пошук і підбір науково-популярної та
художньої літератури; простір бібліотеки не зручний; у стратегії розвитку та річному плані роботи зазначене питання із вдосконалення
інформаційного простору в закладі освіти для формування інформаційно-комунікативної, соціокультурної компетентності учасників освітнього
простору;
- окремі вчителі мають оприлюднені публікації, методичні розробки, авторські навчальні матеріали; деякі вчителі формують педагогічне портфоліо;
- на засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднань відбувається обмін досвідом між вчителями;
- потребує покращення впровадження в закладі освітніх проєктів, експертної діяльності ( розробники та експерти тестових завдань, експертиза
підручників, навчальних програм, участь у сертифікації вчителів);
- поліпшити моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти для порівняння навчальних досягнень учнів.
Унесення змін до стратегії розвитку закладу освіти (за потреби):
- стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування; основою такої системи планування є річний план, розроблений
відповідно до стратегії розвитку та освітньої програми, що визначає інші напрями діяльності розвитку закладу освіти;
- стратегія розвитку закладу відповідає особливостям і умовам діяльності закладу ( тип закладу, мова навчання, територія обслуговування,
формування контингенту здобувачів освіти).
Визначення шляхів удосконалення освітніх та управлінських процесів:
- поліпшити моніторинг виконання поставлених цілей і завдань, формувати відносини довіри, прозорості дотримання етичних норм, ефективність
кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку;
- організувати освітній процес на засадах людиноцентризму, приймати управлінські рішення на основі конструктивної співпраці, взаємодії закладу з місцевою громадою, політики академічної доброчесності.
Визначення заходів для функціонування системи, підвищення якості освітньої діяльності та подальшого розвитку закладу:
- ефективно планувати педагогічну діяльність, використовувати сучасні освітні підходи до організації освітнього процесу з метою формування
ключових компетентностей здобувачів освіти, постійно підвищувати професійну компетентність та майстерність, співпрацювати зі здобувачами
освіти, їх батьками, організовувати педагогічну діяльність та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
- забезпечити підтримку адміністрацією закладу освітніх та громадських ініціатив учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи); спланувати механізм залучення додаткових коштів для здійснення таких ідей та пропозицій.