Рубрика ДПС «Відповідаємо на запитання бухгалтера»
Запитання: #5-ПРРО Касира було звільнено, потім прийнято через місяць знову. 5-ПРРО з типом «припинення роботи» не подавалось. Мабуть, не потрібно заново подавати на нього 5-ПРРО, якщо ключ у нього той же, в податковій статус сертифіката касира "діючий"? Чи таки зробити "припинення", хоч і протерміноване, а потім заново подати нове повідомлення щодо цього ж сертифікату? Клуб бухгалтерів «Дебет-Кредит»
Відповідь: Розрахункові операції на ПРРО здійснюються з використанням електронного підпису особи, уповноваженої проводити розрахункові операції через ПРРО, або електронної печатки суб'єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати відкритого ключа до Реєстру ПРРО, на підставі поданих повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1391802) (далі – повідомлення № 5-ПРРО).
Повідомлення № 5-ПРРО з типом підпису «припинення роботи» подається для скасування права на здійснення розрахункових операцій на ПРРО від імені суб’єкта господарювання особою, якій були надані відповідні повноваження, з дати занесення до Реєстру ПРРО інформації про сертифікат відкритого ключа особи згідно з таким повідомленням.
З метою запобігання заподіяння шкоди суб’єкту господарювання працівниками, з якими він перебував у трудових відносинах (самовільним використанням після звільнення в особистих цілях ПРРО суб’єкта господарювання), повідомлення № 5-ПРРО з типом підпису «припинення роботи» необхідно подавати одразу у разі звільнення працівника.
Якщо працівник повторно прийнятий на роботу з обов’язками касира, і при цьому повідомлення № 5-ПРРО з типом підпису «припинення роботи» стосовно сертифіката цього працівника не подавалось, він може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису, дані про сертифікат якого внесені до Реєстру ПРРО.
Запитання: Доброго дня. 1. Підкажіть, фоп веде товарний облік (медична практика – стоматолог і реалізовує медичний товар). Підкажіть, в книгу ведення товарного обліку записується лише товар, який куплений для продажу. Н-д зубні пасти. А покупка таких товарів як матеріали для пломб, імплантів, лотків для роботи ми в книжку не записуємо?
2. Фоп стоматолог може пропонувати як ще один вид оплати розрахунок через кюар код, це не буде порушення? Просто працівник банку переконує, що буде, хоче, щоб оплату приймали лише через термінал банку, а там комісія 1,6 %, а коли клієнт оплачує за операцію сума велика і відсотки суттєві, і не хочеться їх проста Банку віддавати? Клуб бухгалтерів «Дебет-Кредит»
Відповідь: 1. Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції, зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Згідно з абзацом другим п. 12 ст. 3 Закону № 265 такі вимоги не поширюються на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 (далі – Наказ № 496), визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону № 265 зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.
Тобто, ФОП, у тому числі платники єдиного податку другої – четвертої груп, які здійснюють продаж товарів, визначених абзацом другим п. 12 ст. 3 Закону № 265, зобов’язані вести облік всіх товарних запасів за Формою обліку, затвердженою Наказом № 496, з відображенням інформації про їх надходження та вибуття, незалежно від способу розрахунку за такі товари (готівковій та/або в безготівковій формі через установи банку).
2. Розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця (ст. 2 Закону № 265).
Згідно з п.п. 4 п. 5 розд. I Правил формування та використання QR-коду для здійснення кредитових переказів, затверджених постановою Правління Національного банку України від 28 травня 2020 року № 68, QR-код – матричний код (двовимірний штрих-код), який містить інформацію щодо отримувача коштів і призначений для сканування за допомогою мобільного пристрою, сканера штрих-коду з метою швидкого та безпомилкового передавання реквізитів операції переказу коштів.
Пунктом 2 розд. II Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1 має містити реквізити, зокрема, QR-код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека/фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер касового чека/фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО/фіскальний номер ПРРО (рядок 26).
Cуб’єкт господарювання в обов’язковому порядку зобов’язаний надавати (надсилати) покупцю фіскальний чек на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО (далі – ПРРО) QR-коду), оскільки QR-код є лише частиною розрахункового документа, яка використовується для перевірки автентичності.
Зазначимо, що суб’єкт господарювання (продавець) не зобов’язаний застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО (далі – ПРРО) у разі реалізації товарів, робіт (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою QR-коду, в якому закодовані повні банківські реквізити рахунку у форматі ІВАN такого суб’єкта господарювання.
Водночас, у разі здійснення розрахунків за допомогою QR-коду, в якому закодовані реквізити для оплати, будь-якого іншого електронного платіжного засобу, відмінного від реквізитів рахунку у форматі ІВАN, – застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.
Запитання: Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, який код ознаки доходу в 1 ДФ, щоб показати дохід фізичної особи - орендна плата за нерухоме майно.
Публікують різну інформацію і вона різниться. Дякую! Клуб бухгалтерів «Дебет-Кредит»
Відповідь: Згідно з п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 розд. ІV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 ПКУ.
Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску до контролюючого органу за основним місцем обліку (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі – Порядок № 4).
Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведених у додатку 2 до Порядку № 4:
під «106» ознакою доходу відображається дохід від надання земельної частки (паю) в лізинг, оренду або суборенду;
під «195» ознакою доходу відображається дохід від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду, суборенду, емфітевзис;
під «196» ознакою доходу відображається дохід від надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування).
Тобто, доходи від надання майна в оренду (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) відображаються за ознакою «196».
Запитання: Доброго дня. Підкажіть, при зміні місцезнаходження потрібно змінювати електронні ключі? Клуб бухгалтерів «Дебет-Кредит»
Відповідь: Згідно з п. 5 частини другої ст. 23 Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити місцезнаходження юридичної особи, якій видано кваліфікований сертифікат відкритого ключа.
Підпунктом 4.2.6.1 п.п. 4.2.6 п. 4.2 розд. 4 Регламенту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України, погодженого заступником Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 16 грудня 2022 року та затвердженого в. о. Голови Державної податкової служби України 19 грудня 2022 року, встановлено, що скасування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа – це зупинення чинності сертифіката відкритого ключа.
Кваліфікований сертифікат відкритого ключа вважається скасованим з моменту зміни Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа на скасований.
Користувач зобов’язаний невідкладно звернутися до Надавача за скасуванням кваліфікованого сертифіката відкритого ключа у разі, зокрема, зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Оскільки кваліфіковані сертифікати відкритих ключів містять місцезнаходження тільки юридичних осіб, то у разі зміни:
податкової адреси (місця проживання) фізичної особи – кваліфікований сертифікат відкритого ключа скасовувати не потрібно;
податкової адреси (місцезнаходження) юридичної особи – кваліфікований сертифікат відкритого ключа необхідно скасувати та отримати новий.
З метою скасування кваліфікованого сертифіката користувачу необхідно подати до представництва Надавача заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. При цьому подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нового кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)