Березанська громада
Миколаївська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Порядок припинення та відновлення газопостачання

Дата: 07.03.2019 15:02
Кількість переглядів: 830

Порядок припинення газопостачання

Відповідно до пункту 17 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496, якщо побутовий споживач не здійснив оплату за спожитий природний газ протягом десяти днів після строку, визначеного договором постачання природного газу, постачальник має право здійснити заходи з припинення постачання природного газу споживачу шляхом направлення споживачу письмового повідомлення (з відміткою про вручення) з вимогою самостійно припинити споживання природного газу за рахунок перекриття запірного пристрою перед газовим приладом та допустити представника постачальника за пред’явленням службового посвідчення на об’єкт для пломбування запірних пристроїв, що має здійснюватися з дотриманням техніки безпеки.

При цьому в повідомленні про припинення споживання природного газу постачальник має зазначити підстави та дату припинення газоспоживання, яка не може бути раніше ніж через три дні після дати отримання повідомлення.

На постачальника покладено обов’язок безперервного постачання газу, тобто окрім визначених випадків, вичерпний перелік яких вказаний у Договорі, не допускаються затримки у постачанні газу.

Розгляд звернень та претензій споживача щодо величини тиску та/або якісних показників газу, роботи лічильника або технічного обслуговування та прийом з цього приводу рішення – це безпосередній обов’язок газопостачальника. Також не менш як один раз на шість місяців газопостачальник має проводити контрольне зняття показань лічильника газу в споживача.

Порядок оскарження припинення газопостачання

Статтею 714 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання.

Якщо ж постачальником порушені Правила постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює  державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015  № 2496, абонент має право звернутися з позовом до районного суду з питанням оскарження припинення газопостачання та відновлення газопостачання.

Підставами звернення до суду може бути не вказана вимога газопостачальника, в якій не міститься даних про вимогу самостійно припинити споживання газу, незазначена сума боргу за газопостачання, що не відображалася у акті про відключення та незазначена сума боргу споживача за відключення газу.

Суд приймає рішення, яким має бути відновлено порушені права споживача шляхом відновлення становища, що існувало до порушення, що можливо шляхом зобов`язання відповідача, яким було допущено порушення прав позивача, відновити газопостачання.

Порядок відновлення газопостачання

Відновлення газопостачання (розподілу природного газу) здійснюється Оператором газорозподільного механізму (даліГРМ) протягом двох робочих днів у містах та п’яти календарних днів у сільській місцевості за письмовим зверненням споживача (його постачальника) про відновлення газопостачання (розподілу природного газу) та після усунення порушень (за їх наявності) і відшкодування Оператору ГРМ витрат на припинення та відновлення газопостачання (розподілу природного газу).

Отримати консультацію з правових питань можна в Миколаївському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює за адресою: м. Миколаїв, вул. Образцова, 4а/2, (0512) – 47-20-90, 47-20-91 або у відділі «Березанське бюро правової допомоги» за адресою: Миколаївська область,  смт Березанка вул. Центральна, 41 , тел. (05153) 2-11-46, 093-85-85-593.

Перейти на офіційну сторінку на Facebook можна за посиланням:https://www.facebook.com/1mykolaiv.centr.BVPD/

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.

Ще більше консультацій на інформаційному ресурсіWikiLegalAid, який можна знайти за посиланням wiki.legalaid.gov.ua.

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь